شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2742
  • 0

امام جمعۀ پلدختر:

باتهمت به دیگران وتضییع حق مردم نمیتوان منصب دنیائی راحفظ کرد/ چرامسئولان درقبال حق قانونی اعضای تعاونی کاوکالی سکوت کرده اند؟

امام جمعه پلدختر: برخی افراد که به دنبال مناصب و مسئولیت های دنیایی از راه نامشروع ، تضییع حقوق افراد و تهمت ناروا به دیگران بوده یا اینکه می خواهند منصب خودرا از این طریق حفظ کنند ، دوان دوان به سوی سقوط درحرکت هستند.

امام جمعه پلدخترگفت : ازمنظر سرورو سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)برخی افرادکه به دنبال مناصب و مسئولیت های دنیایی ازراه نامشروع ،تضییع حقوق افرادوتهمت ناروابه دیگران بوده یا اینکه می خواهندمنصب خودرا از این طریق حفظ کنند ،دوان دوان به سوی سقوط درحرکت هستند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری درخطبه های نمازجمعۀ این هفتۀ پلدختر پس از توصیۀ خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: عمل به دستورات معصومین علیه السلام از نشانه های تقوای الهی است که باعث رشد و کمال و هدایت انسان می شود .


وی بانقل حدیثی از امام حسین(ع)گفت:کسی که بخواهد ازراه گناه به مقصدیامنصبی برسد زمینۀ سقوط خودرا فراهم کرده ودوان دوان بر ضد مطلوب و هدفش کارمی کند.مثلا به دنبال شهرت است و می خواهداز راه نامشروع آن رابه دست بیاوردو یا آن منصب را حفظ کند ،به آن نمی رسد.همچون ابوموسی اشعری که دنبال بزرگ بودن و بزرگ ماندن درطایفه وقبیله خودش بودکه بافریب خوردنش توسط عمروعاص دست به جنایت تاریخی انحراف درامت پیامبر زد.یااینکه ابن سعدریاست طلب بودومی خواست ازراه نامشروع به هدفش که فرمانروائی برملک ری بود برسد اما نه تنهانتوانست به هدف خود برسد بلکه رسوای عالم شد.

«سوری» اظهارداشت: وقتی کسی برای حفظ موقعیت خودحق افرادرا تضییع کندیاهرتهمت ناروائی رابه دیگران بزند،طبیعی است که بنابه فرمودۀ سروروسالارشهیدان چنین افرادی به هدف خود نخواهند رسید.
امام جمعۀ پلدختر با اشاره به روایتی ازامام صادق علیه السلام درارتباط با اینکه حتی شیطان هم ولایت شخص"تهمت زننده به دیگران"رانمی پذیرد یادآورشد:معمولا شیطان برای گمراهی افراد از هر گناهی استقبال می کنداماحاضرنیست گناه تهمت زدن رابپذیردو اگرکسی سخنی راعلیه مومنی نقل کندوقصدش ازآن زشت کردن چهره او و ازبین بردن وجهۀ اجتماعی اش باشدوبخواهداوراازچشم مردم بیندازدخداوند او را ازمحور دوستی خود خارج می کند و تحت سرپرستی شیطان قرارمی دهد.(ولی) شیطان هم او را نمی پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه با گرامیداشت سوم شعبان سالروز ولادت سرور وسالارشهیدان و اسوه جهاد فی سبیل الله حضرت ابا عبدالله علیه السلام  گفت: بدون شک حضرت امام حسین علیه السلام به عنوان بزرگ پاسدار اسلام که با اهداء خون خود و یاران باوفایش اصل و بنیان دین را درمقابل حاکمان ظلم و تزویر حفظ کرد بهترین الگو برای تمام مجاهدین به ویژه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود وکسانی که از آغاز حرکت نظام الگوی آنها حضرت سید الشهداء (ع) بوده اکنون هم در راه دفاع و حراست از ارزش ها الگوی آن ها امام حسین (ع) است.


وی باگرامیداشت اول اردبیهشت چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روزجانبازو همچنین دوم اردیبهشت وپنجم شعبان سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درسال 1358 وسالروز اعلام انقلاب فرهنگی درسال 1359 هجری شمسی وولادت حضرت زین العابدین علیه السلام ،این اعیاد و روزهای مبارک را به مسلمانان و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت گفت.


حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه برلزوم صیانت از آرامش و ثبات دربازار ارز وتصمیمات دولت  که درحوزه ساماندهی بازار ارزو سکه توانسته طی دو هفته گذشته بخشی از التهابات و تلاطم های بازار ارزراکنترل وتاحدودی آرامش براین بازار راحکم فرما کند ،تأکیدکردو افزود:التهابات بازار ارز کاملا غیر طبیعی است و برای کنترل قیمت ارز و صیانت از ارزش پول ملی که به نوعی با امنیت ملی کشورمرتبط است همه باهم ازسیاست های دولت درمقابله با دلالان و قاچاقچیان و اخلالگران بازار ارزحمایت کنیم .

امام جمعه پلدخترسپس بااشاره به توطئۀ تصاعدبحران درسوریه وحمله جنایتکارانۀ آمریکا،انگلیس وفرانسه به مناطقی ازشهرهای دمشق،حمص وحمابه بهانه واهی استفاده ارتش سوریه ازسلاح شیمیایی اشاره وخاطرنشان کرد: پس از این حملات نقش دولت انگلیس درجعل اسناد استفاده ارتش سوریه ازسلاح شیمیایی آشکاروباردیگرنشان دادکه نظام سلطه فقط زبان زورمی فهمند و برای ایستادن در برابر زورگوئی ها و زیاده طلبی هایشان باید مجهز به سلاح های بازدارنده و ارتشی مومن مجهزو کار آمدبود .

حجت الاسلام والمسلمین سوری اظهارداشت : پیروزی های مستمرجبهه مقاومت در سوریه باعث شده است مثلث غربی ،عربی عبری سیاست تصاعد بحران را در این کشور اتخاذ نمایند و جبهه مقاومت را تحریک به واکنش های هیجانی و غیر منطقی نمایند درحالی که ارتش و ملت سوریه نباید اسیر حملات نقطه ای دشمن قرار بگیرند و درجبهۀ میدانی پاسخ آن ها را بدهند.


خطیب جمعۀ پلدخترسپس به دیدار وزیروکارکنان وزارت اطلاعات بارهبرمعظم انقلاب دامت برکاته درهفتۀ اخیر اشاره کردو گفت:رهبر معظم انقلاب در این دیدار یکی از محور های مهم جنگ اطلاعاتی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی را نفوذو تاثیر گذاری برنظام محاسباتی مسئولان و تغییر باورهای مردم دانستندو ازوزارت اطلاعات به عنوان چشم بینا و بیدارجمهوری اسلامی دربرابر نقشه های شوم دشمنان نام بردند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری اصلی ترین خواستۀ مقام معظم رهبری ازمجموعۀ وزارت اطلاعات دراین دیدار را همواره و صد درصد انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن دانستند و تأکید فرمودند هر گونه جناح بازی در وزارت اطلاعات گناه است و در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن جناح انقلاب است.


امام جمعه پلدختر درادامۀ خطبۀ دوم نمازجمعه به پنجم اردیبهشت مصادف با هشتم شعبان سالروزشکست حمله نظامی مفتضانۀ آمریکا به ایران درطبس درسال 1359هجری شمسی اشاره کرد وگفت: هدف آمریکا از تدارک این عملیات نظامی آزادسازی گروگان ها ی لانه جاسوسی و به دست آوردن آبروی از دست رفته خود با پیروزی در این عملیات بود اما وقتی نیروهای نظامی آمریکا که برای این عملیات کاملا آماده شده و آموزش دیده بودند درصحرای طبس فرود آمدند معجزه ای الهی بوقوع پیوست وخداوندطوفانی ازشن راهمچون ابابیل برسر آنها فروریخت و آنها را زمین گیر کرد وبه هلاکت رساندتا جائی که خودِ آمریکائی هااز این واقعه که هیمنۀ پوشالی ارتش آمریکا وحقانیت جمهوری اسلامی رابه جهانیان نشان داد ، بعنوان (شکست بزرگ) یاد می کنند .

 

« سوری » سپس یاد وخاطرۀ سرداررشید اسلام محمدمنتظرالقائم که درجریان حادثۀ طبس برای جمع آوری اسناد وحفاظت ازمدارک برجای مانده درمنطقه حضور پیداکرده ولی براثردستورخیانت کارانۀ بنی صدروبمباران هواپیماهای ارتش به شهادت رسید را گرامی داشت و برای آن شهید بزرگوار ازخداوند طلب علودرجات کرد.


وی درادامۀ خطبۀ دوم نماز این هفته به موضوع شرکت تعاونی روستائی کاوکالی اشاره کردو متذکرشد: مدت زیادی است که نمایندگانی از طرف اعضای این تعاونی به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و پیگیرخواستۀ قانونی خود مبنی بر رسیدگی به وضعیت مالی این شرکت و تعیین تکلیف سرمایه و دارائی های آن هستند اما این مشکل همچنان باقی است.

 

امام جمعه پلدختر یادآورشد :مسئولین بایدبراساس قولهائی که به اعضای تعاونی روستائی کاوکالی داده اندبه مسائل و مشکلات آنان توجه نموده و رسیدگی کنند زیراخواسته های اعضای شرکت تعاونی کاملا قانونی وحق مسلم آنهاست که خواسته هایشان مورد بررسی قرار گیرد.

خطیب جمعه پلدختربا بیان اینکه اعضای شرکت تعاونی روستایی کاوکالی خواستارحسابرسی قانونی وتعیین تکلیف وضعیت دارائی هاو سرمایه این شرکت هستند،اظهار داشت : قانون فصل‌الخطاب مسائل وبرای همه مساوی است ولذاهمه بایدقانون راملاک قرار داده و به آن عمل کنند زیراقریب یک سال است که اعضای این تعاونی بامراجعه به دفتر امام جمعه خواستارحل مشکلات آن هستندکه خواسته‌ای قانونی است.

 

وی عنوان کرد: باتوجه به مطالبات اعضای تعاونی و همچنین پیگیری های مکرر آنها انتظار می‌رود مسوولان استانی وشهرستانی بانشستن پای صحبت وخواسته‎های اعضای این شرکت مشکلات آنان را حل و پس از انجام حسابرسی دقیق و قانع کننده ،اعضای تعاونی را درجریان رسیدگی ها قراردهند.


امام جمعۀ پلدختردرپایان با بیان اینکه اکنون هم جمعی از اعضای این تعاونی که پیش ازنمازبه دفتر امام جمعه مراجعه کرده وخواستار پیگیری حق قانونی خود بودنددرنمازحضور دارند،خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات اعضای تعاونی و همچنین پیگیری های مکرر آنها انتظار می‌رود که مسوولان استانی و شهرستانی به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

سخنران قبل ازخطبه های نمازجمعۀ این هفتۀ پلدخترسرگرد پاسدارمصطفی جودکی مسئول حفاظت اطلاعات نیروی مقاومت بسیج پلدختربودکه با تأکیدبرضرورت استفاده ازپیام رسان های ایرانی ، به تشریح توطئه های استکبارجهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وضرورت هشیاری مسئولان دربرابر نفوذ همه جانبۀ دشمنان پرداخت.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • مهدی (واشیان)
    • 1 اردیبهشت 1397 21:08
    • 0
    با سلام وتشکر از بیانات ارزشمندو مردمی حاج آقا سوری امام جمعه دانشمند و شجاع شهرستان که انصافا یکی از مشکلات روز و مهم مردم رو بیان فرمودن همچنین از تحریریه سایت بالاگریوه هم بابت پوشش حرفه ای و امانتدارانه موضوع سهامداران شرکت تعاونی روستایی کاوکالی تشکر میکنم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید