شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2739
  • 0

امام جمعۀ پلدختر :

اوضاع سیاسی و وضعیت اقتصادی کشورتاب وتوان طرح مباحث عوام فریبانه و استفاده ابزاری ازقیمت ارز برای نیل به اهداف سیاسی راندارد/ پیام رسان های خارجی ابزاردست براندازان و سلطه گران جهانی هستند.

نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعۀ این هفته پلدختر بسیار باشکوهتر از هفته های گذشته برگزارشد.

نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعۀ این هفته پلدختر بسیار باشکوهترازهفته های گذشته باحضورگسترده و صفوف به هم فشردۀ نمازگزاران درمسجدجامع این شهربه امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری برگزارشد.

نردبان ساختن ازمردم برای ریاست برآنان از ویژگی های منافقین است

به گزارش خبرنگاربالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین سوری درخطبه های نمازجمعۀ این هفته صفات وویژگی های منافقین را ازدیدگاه ائمۀ معصومین وقرآن کریم ارزیابی کرده و طمع به مال و ثروت ، آرزوی قدرت،کبرو خودبزرگ بینی،لجاجت،سوگند دروغ،خدعه ونیرنگ ووفسادو فتنه انگیزی راویژگی های منافقین عنوان کردو افزود:خصیصۀ برتری جوئی و آرزوی استیلا بردیگران ازمهم ترین هدف های یک فرد منافق است که می خواهد ازدین و مردم پله ای برای رسیدن به این هدف شوم خود بسازد.

 

شخص منافق اگرمسجد خواسته هایش را تأمین نکند علیه این سنگردین هم موضع می گیرد

خطیب جمعه پلدختر اظهارداشت شخص منافق درظاهر اظهاراسلام و ایمان می کنداما او اسلام،مسجد و نماز را وسیله ای برای رسیدن به قدرت، امیال ومنافع دنیائی خود می خواهد و اگرزمانی مسجد و اجتماع مسلمانان  خواسته هایش را تأمین نکردند علیه همان مسجد و همان جمع مسلمان هم موضع می گیرد.
« سوری » لجاجت وسوگنددروغ را ازدیگرخصوصیات منافقین عنوان کردو افزود:به تصریح قرآن کریم لجاجت باعث می شودتاروزنه های فهم منافقان بسته شود و ازرایج ترین راههای توجیه عملکرد آنان سوگند دروغ است.

 

امام جمعه پلدختراظهارداشت: شخص منافق ازهرفرصتی برای فساد وفتنه انگیزی استفاده می کند وبرای اینکه مردم از اسراراوآگاه نشوندمی گوید هدفم اصلاح امور است درحالی که بنا برتأکید قرآن کریم اینها همان مفسدان هستند ولی خود نمی فهمند.

پیام رسان های خارجی درمواقع بحرانی ابزاردست براندازان نظام ،سلطنت طلب ها
دین ستیزان و دشمنان قرارگرفته و امنیت ملی جمهوری اسلامی را به چالش می کشند

حجت الاسلام و المسلمین سوری درخطبۀ دوم نماز با اشاره به ضرورت استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان های ایرانی گفت: وقتی پیام رسان های غیرایرانی قوانین نظام جمهوری اسلامی را نقض می کنند و درمواقع بحران ها ابزارو آلت دست دشمنان و برهم زنندگان نظم و امنیت کشور می شوند دلیلی ندارد براستفادۀ از آنها اصرارشود.

 

وی تصریح کرد :درهمین چند سالۀ اخیربرای مسئولان اثبات شده است که پیام رسان های خارجی وازجمله تلگرام قوانین جمهوری اسلامی ایران رادرحمایت وسرویس دادن به عناصربرانداز،منافقین ،سلطنت طلبان دین ستیزان وعناصر داعشی و تکفیری به صورت آشکارا نقض کرده ودرحوزۀ اقتصادی نیز باعث خروج میلیاردها دلار از کشور گردیده تا جائی که این روزها آقای سیف رئیس بانک مرکزی طی سخنانی درمجلس از تلگرام به عنوان یکی از عوامل ایجاداخلال دربازار ارزنام برد.

 

 رهبرمعظم انقلاب تعرض به امنیت وحریم داخلی مردم  راحرام شرعی
  دانسته و به مسئولان تأکید فرموده اند که امنیت ، اسرارو حریم داخلی
 زندگی مردم و کشور را دراستفاده از پیام رسان های داخلی حفظ کنند.

خطیب جمعه پلدختر درادامه برضرورت صیانت از حریم خصوصی مردم درپیام رسان های داخلی تأکید کردو افزود: یکی از دغدغه های مطرح شده برای کاربرانی که قراراست به پیام رسان داخلی کوچ کنند موضوع امنیت حریم خصوصی است که رهبرمعظم انقلاب اخیرا دردیدارجمعی ازمسئولان ضمن ابراز خرسندی ازتبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی به مطالبه عمومی تاکید فرموده اند تعرض به امنیت وحریم داخلی مردم حرام شرعی است ومسئولان باید امنیت ، اسرارو حریم داخلی زندگی مردم و کشور را حفظ کنند.

 

واقعیت آن است که اوضاع سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم
 بر آن به هیچ عنوان تاب وتوان و طرح مباحث حاشیه ایی عوام  فریبانه
و استفاده ابزاری ازقیمت ارز برای نیل به اهداف سیاسی راندارد و همه
 احزاب و جریانها باید آستین همت بالازده و ازاقدامات دولت درکنترل ارزحمایت نمایند

حجت الاسلام والمسلمین سوری سپس به موضوع تلاطم دربازار ارز ورکورد شکنی قیمت دلار تامرز 6هزاتومان طی هفتۀ اخیراشاره وخاطرنشان کرد:اگرچه ازیک سو وزیراقتصادالتهابات دربازار ارزراطبیعی خواندو اعلام کردهیچ اتفاقی رخ نداده است و تعدادی ازچهره های دولت نیز ازنقش دست های پشت پرده درسقوط ارزش پول ملی نوشتند و برخی ازنهادها و آنچه دولت سایه نامیدندرامسبب ماجرا دانسته اندو برخی نیزهمه مشکلات ارز را به برجام گره زدند اما واقعیت آن است که اوضاع سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر آن به هیچ عنوان تاب وتوان و طرح مباحث حاشیه ایی عوام فریبانه و استفاده ابزاری ازقیمت ارز برای نیل به اهداف سیاسی راندارد و همه احزاب و جریانها باید آستین همت بالازده و ازاقدامات دولت درکنترل ارزحمایت نمایند .

 

« سوری » با دعوت از عموم مردم برای تلاش درراستای حمایت ازکالای ایرانی و پول ملی یادآورشد: الان لازم است بحث های کلیشه ای و بی فایده را کنار گذاشته و همه باهم برای برون رفت ازوضعیت بداقتصادی تلاش کنیم و باشعار حمایت ازکالای ایرانی درراستای حمایت از سرمایه وطنی پول ملی و کارگرایرانی اقدامات جدی رادنبال کنیم تا ان شاءالله بتوانیم برمشکلات اقتصادی فائق آییم .

 به رغم آنکه درهیچ مقطعی ازتاریخ ایران،کشورما به این اندازه آماج تحریم ها
،تهدیدها وفشارها ی گستردۀ نظامی،سیاسی،اقتصادی ازطرف قدرت های
سلطه نبوده ،امادرعین حال به لطف خداوندتوانسته است با اقتدار و توان
 کم نظیراهداف و راهبردهاو منافع ملی خودرابدون اتکاء به دیگران دنبال
 نموده و نقشه های دشمن سلطه را بی اثر کند.

امام جمعه پلدختر درادامه به دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دراین دیداررهبر معظم انقلاب اسلامی دلیل تهاجم های بی سابقۀ استکبارجهانی و اذناب داخلی آن به نظام جمهوری اسلامی را قدرت روزافزون نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و تصریح فرمودند به رغم آنکه درهیچ مقطعی ازتاریخ ایران،کشورما به این اندازه آماج تحریم ها،تهدیدها و فشارهای گستردۀ نظامی، سیاسی،اقتصادی ازطرف قدرت های سلطه نبوده ،امادرعین حال به لطف خداوند توانسته است با اقتدار و توان کم نظیراهداف و راهبردهاو منافع ملی خودرابدون اتکاء به دیگران دنبال نموده و نقشه های دشمن سلطه را بی اثرکند.

موفقیت های نظام درمقابل جریان های تکفیری،تهاجم فرهنگی و جنگ
 نرم دشمنان وخنثی کردن توطئۀ صهیونیستی خاورمیانۀ بزرگ نتیجۀ
پویائی حرکت انقلابی مردم ایران وعزت و اقتدارنظام جمهوری اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دراین دیدار موفقیت های نظام جمهوری اسلامی دربرابرجریان های تکفیری، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ، خنثی کردن توطئۀ صهیونیستی طرح خاورمیانۀ بزرگ را ثمره و نتیجۀ پویائی و پایائی حرکت انقلابی مردم ایران و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانسته اند.

 

موضوع مهم بعثت شناختن راه رهائی ازظلم  
ومقابلۀ با قدرت های بزرگ شیطانی است

حجت الاسلام و المسلمین سوری سپس به 25فروردین مصادف با 27رجب سالروز مبعوث شدن حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم ازطرف خداوند برای نجات بشر ازظلم ظالمان اشاره کرد و افزود: ازمنظرحضرت امام رحمه الله علیه بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم رابه مردم بفهماندتا بتوانندباقدرت های بزرگ مقابله کرده واخلاق مردم را ،نفوس مردم را ،ارواح مردم را و اجسام مردم را ،تمام اینهارا ازظلمت ها نجات بدهد .

 ارتش دردوران دفاع مقدس حماسه آفرینی های ماندگاری داشته وشهدای
گرانقدری را درراه حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است

امام جمعۀ پلدختردرپایان خطبه های نمازباگرامیداشت 29فروردین روزارتش جمهوری اسلامی ونیروی زمینی و آرزوی علو درجه برای شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران ،اظهارداشت: فرمان تاریخی حضرت امام مبنی برنامگذاری روز ارتش سبب شد ارتش ازآن زمان تاکنون حضورفعال و قدرتمندی رادر راستای حفظ نظام اسلامی داشته باشدکه ازجملۀ آن می توان به حضورمؤثردربسیاری ازعملیاتهای پیروزجنگ تحمیلی و تقدیم هزاران شهید و جانباز درراه حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد.

**سخنران قبل ازخطبه های نمازجمعۀ این هفته حجت الاسلام والمسلمین سبزی مدیرحوزۀ علمیۀ امام رضا(ع) پلدختر بود.

 

تیر تضعیف کنندگان نمازجمعۀ پلدختربه سنگ خورد

نکتۀ حائز اهمیت درارتباط بانمازجمعۀ این هفته آن است که هرچند جمعۀ گذشته همزمان باحضور بازرس شورای محترم سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ کشور در پلدختر جمع معدودی متشکل از عناصری که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خود را "اصولگرایان حامی روحانی"معرفی کردند،برخی حامیان حزب اعتدال وتوسعه و اکثرمدیران منتسب به این جریانهاطی یک فراخوان دریک مکان خاص!! تشکیل جلسه داده و متأسفانه بازرس محترم شورای سیاستگذاری هم شایدبدون اطلاع ازپشت پرده های چنین نمایشی دراین جمع که وجه مشترک همگی آنان همنوائی در انتخابات گذشتۀ مجلس و انتقاد به مواضع بی طرفانه وخطبه های بدون حاشیه و روشنگرانۀ امام جمعه پلدختربوده حضورپیداکرده ومستمع سخنان چالشی آنان درتضعیف تریبون مقدس نمازجمعه شده بود که به دنبال این تحرکات بجز بخشدار مرکزی و مدیران یکی دو اداره،هیچکدام ازمسئولان دستگاههای اجرائی در نمازجمعه این هفته شرکت نکردند ،اما مردم متدین و بصیر پلدختر پس ازکسب اطلاع ازپشت پرده های این ماجرابا عبور ازچنین خواصانی که همه چیز وحتی تریبون مقدس نمازجمعه را دراختیاراهداف سیاسی وقبیله ای خودمی خواهند،این بارباحضوری یکپارچه،مثال زدنی و پرشورتر از هفته های گذشته درصفوف به هم فشردۀ نمازجمعه برتقویت این نهاد تحت نظرمقام معظم رهبری تأکید ورزیده وحمایت قاطعانۀ عملی خود را ازحجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعۀ این شهر به منصۀ ظهور نشاندند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • معلم
    • 26 فروردین 1397 16:10
    • 0
    باسلام ،کاش «بالاگریوه» تیتر این قسمت ازخبرخودرا چنین انتخاب می کرد:
    نقشۀ "ائتلاف اصولگرایان حامی روحانی واصلاح طلبان واعتدالیون حامی نماینده" برای تضعیف نمازجمعه پلدختر شکست خورد.
    • صبح صادق
    • 26 فروردین 1397 09:36
    • 0
    سردار اهل قلم جناب اقای احمدی 
    با سلام و عرض تبریک به مناسبت سال نو و آرزوی بهترینها برای جنابعالی، خانواده محترم، همشهریان عزیز، هموطنان غیور و مسلمین سراسر جهان
    هر چه از لنز دوربین بالاگریوه نگاه به جمعیت کردم دو مدیر که جنابعالی در متن ذکر نموده اید را مشاهده ننمودم. حال از شما عاجزانه تقاضا مندم این دو عزیز را معرفی نمایید.
    ====
    بالاگریوه :
    باسلام و آرزوی سالی سرشار از شادی و شادکامی توام با موفقیت و سربلندی و همچنین تبریک عید عزیز مبعث،
    مدیران محترم بنیادمسکن و منابع طبیعی درنماز جمعۀ این هفته حضور داشته اند.
    • حسینی
    • 26 فروردین 1397 02:23
    • 0
    هرچندازنظرتفکری باجناب احمدی مدیرمسئول محترم بالاگریوه متفاوت هستم اماخداوکیلی تجزیه تحلیل های سیاسی ایشان را بسیارمنطقی،مستدل و مستند می دانم .
    درهمین قضیه ای که اشاره کرده عده ای برای تخریب امام جمعه دریک مکان خاص جمع شده اند، کاملا درست است وبنده اطلاع کامل دارم که متأسفانه یکی ازروحانیون بومی که ازمقام خود برکنارشده است به همراه بازرس شورای سیاستگذاری نزد فرمانداررفته ودرمورد ایجاد چالش برای امام جمعه بحث کرده اند.
    درصورتی که این آقای روحانی ادعای اصولگرائی دارد اما چگونه بازرس شورای سیاستگذاری رابرای نشان دادن عمق کینۀ خودازامام جمعه پیشِ فرمانداراصلاح طلب می بردتا او درمورد امام جمعه که نمایندۀ ولی فقیه درشهرستان است نظربدهد ؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید