جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2652
  • 0

پول بدهید تا ازتشنگی نمیرید

قطعی یک هفته ای آب در روستای نمونۀ دوران دفاع مقدس شهرستان پلدختر

« بابابهرام » ازتوابع شهرستان پلدختر روستای نمونۀ دوران دفاع مقدس یک هفته است با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می کند

اينجورنباشدکه اگريک مرکزي،يک استاني،يک شهري يک کوره دهي ازمرکزدوراست ودريک نقطه جغرافيايي کشورقرارگرفته است دچارمحروميت باشداماآنجايي که نزديک است برخوردارباشد.(مقام معظم رهبري)

اهالی « بابابهرام » و « دراشکفت » ازتوابع شهرستان پلدختر که دردوران دفاع مقدس به لحاظ تقدیم شهید و اعزام رزمنده به جبهه نمونۀ کشور معرفی شده بودند یک هفته است با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می کنند .


به گزارش بالاگریوه به نقل از تسنیم ،قطعی آب آشامیدنی روستاهای بابا بهرام و دراشگفت پلدخترکه در 25 کیلومتری این شهرستان قرار دارند اهالی این روستاها را سخت در مضیقه و تنگنا قرارداده و سبب بروز مشکلات متعددی در حوزه بهداشت و سلامت، کار وزندگی روزمره مردم  این روستاها شده است.
نبود آب در این دو روستای 42 خانواری، مردم را به ستوه آورده به‌طوری‌که تماس‌های مکرر مردم روستا به خبرگزاری تسنیم گواهی برسختی این وضعیت اهالی این روستاها است که با توجه به این شرایط  خبرنگار تسنیم برای اطلاع از کم و کیف ماجرا بررسی موضوع را در دستور کار قرارداد.

امین قربانی یکی از اهالی روستای دراشگفت شهرستان پلدختربه خبرنگار تسنیم در پلدخترمی‌گوید: قطعی یک ‌هفته‌ای آب روستاهای بابا بهرام و دراشگفت اهالی این روستا را با بحران بی‌آبی مواجه کرده و سبب رنج و درد مردم شده است.
وی با ابراز گلایه از قطعی یک‌هفته‌ای  آب می‌افزاید: قطعی آب آشامیدنی در روستای دراشگفت سبب شده که ما برای تأمین آب روزانه به شهر پلدختر مراجعه کنیم و در حال حاضر با ترک کردن روستا در منزل بستگان خود در شهر پلدختر هستیم امیدوارم مسئولان زودتر این مشکل را حل کنند تا مابه سرخانه‌های خود برگردیم چون زندگی ما دچار مشکل شده است.
قربانی عنوان می‌کند: کسانی که تانکر ذخیره آب در خانه داشتند تا دیروز از آب آشامیدنی ذخیره‌شده استفاده کردند ولی آب تانکرها هم تمام‌شده و مردم در سختی به سر می‌برند.
وی بیان می‌کند: قطعی و تأمین آب آشامیدنی این مایه حیات در روستا به مدت یک هفته سبب شده ما برای تأمین آب روزانه به شهر پلدختر مراجعه کنیم که با توجه به اینکه شغل اصلی مردم کشاورزی است و وسیله نقلیه نداریم این کار برای ما دشوار است.


شیر مراد شهسواری عضو شورای روستای بابا بهرام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: بیشتر مردم روستا برای تهیه آب شرب و استحمام به خانه‌های بستگان خود درپلدختر می‌روند که این سبب مشکلاتی برای مردم روستا شده است.
وی می‌افزود: از مسئولان تقاضا داریم که آب روستارا وصل کنندو تنها آب مشترکانی که آب‌بها پرداخت نمی‌کنند را قطع کنند.
عضو شورای روستای بابا بهرام عنوان می‌کند: مردم روستا برای تأمین آب آشامیدنی خود با گالن‌ها و دبه به اطراف روستا می‌روند و آب موردنیاز خود را با مشقت فراوان تأمین می‌کنند که ازمسئولان انتظار داریم این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنند.
علی شهسواری یکی دیگر از اهالی روستای بابا بهرام به خبرنگار تسنیم می‌گوید: پدر و مادر من پیر هستند و با نبود آب در منزل با مشکل مواجه هستیم که از مسئولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند.
پرداخت نکردن آب‌بها دلیل اصلی قطع آب
مرتضی کاییدی رئیس آبفار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌افزاید: مردم باید پول آب‌بها را بدهند تا دولت خدمت‌رسانی انجام دهد ولی مردم حاضر نیستند آب‌بهای خود را پرداخت نمی‌کنند با این وضع ما باید چه‌کار کنیم.
وی عنوان می‌کند: مردم هرچه در توانشان است پول آب‌بهای خود را پرداخت کنند ما حاضریم با آن‌ها همکاری کنیم وعلی رغم اعزام نیرو مردم حاضر نیستند همکاری کنند.‌
هزینه 16 میلیونی برای تهیه پمپ جدید
رئیس آبفار پلدختر بیان می‌کند: پمپ آب این روستا سوخته و باتوجه به اینکه پمپ 22کیلووات است و 16میلیون هزینه خرید پمپ دارد و ازآنجاکه شرکت آب و فاضلاب خودگردان است باید بر اساس آب‌بهای مردم خدمات ارائه دهیم چون دولت هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.
 وی می‌گوید: 90درصد از مردم این روستاها بدهکارهستند و فقط ده درصد آب‌بهای خود را پرداخت کردند؛ ما باید پول پرداخت کنیم تا پمپ را تحویل بگیریم بنابراین تا مردم پول آب‌بهای  خود را پرداخت نکنند ما توان خرید نداریم که امیدوارم  با مشارکت مردم این مشکل سریع‌تر برطرف شود.
کاییدی با تأکید بر پرداخت به‌موقع مشترکان آبفارمی‌افزاید: تأخیر و عدم پرداخت آب‌بها درمناطق روستایی یکی از مشکلاتی است که سبب کندی خدمات‌رسانی می‌شود.

**گفتنی است روستای بابابهرام ودراشکفت دردوران هشت ساله دفاع مقدس ازلحاظ اعزام نيروبه جبهه هاي نبرد،جمع آوري كمكهاي مردمي داوطلبانه براي رزمندگان وتقديم شهيدبعنوان روستاي نمونه كشوري معرفي شده بود.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • صبح صادق
    • 11 آذر 1396 15:50
    • 0
    سلام، آب این دو روستا وصل شد لطفا اطلاع دهید

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید