سه شنبه، 28 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2635
  • 0

امام جمعه پلدختر:

فرهنگ بسیجی استکبار را به زانو درآورده و استقلال و اقتدارما مدیون تفکر و اقدام بسیج است

امام جمعه پلدختر :فکروحرکت بسیجی جبهه استکباررا به زانو درآورده و دشمن از این تفکر و این فرهنگ هراس دارد

امام جمعه پلدختر گفت: فکروحرکت بسیجی جبهه استکباررا به زانو درآورده و استقلال و اقتدارمامدیون تفکرواقدام بسیجی است و دشمن از این تفکر و این فرهنگ هراس دارد.
به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نماز جمعه پرصلابت و دشمن شکن این هفته با اشاره به گستردگی وعمق ویرانی های زلزله و مشکلاتی که روزهای اول بروزاین حادثه براثربی سروسامانی وعدم مدیریت صحیح بحران بوجود آمد،حواله دادن تمام تقصیرها درزلزله به مسکن مهر را بی انصافی دانست وگفت: ازهمان ساعات اولیه بایستی برای تدبیرامورورسیدگی به مسائل امنیتی، اورژانسی و خدمات رسانی به حادثه دیدگان یک مدیریت جهادی درمنطقۀ زلزله زده حاکم می شد.
وی ضمن همدردی با حادثه دیدگان و طلب غفران الهی برای جانباختگان و آرزوی شفا برای مصدومان این حادثه طبیعی و مصیبت بارکه مردم ایران به ویژه هموطنان عزیز استان کرمانشاه را درغم  از دست رفتن تعداد قابل توجهی ازعزیزان خود عزادارکرد ازکلیه نهادها ومجموعه‌هایی که ازساعات اولیه این حادثه بانهایت تلاش به صحنه آمدندوهمچنین اقدامات مردم نوعدوست ایران اسلامی که برای یاری رسانی به مردم حادثه دیده تشریک مساعی کردند قدردانی کرد.

«سوری» با بیان اینکه طبق اطلاعات میدانی حضرات ائمه جمعه محترم نیازهای زلزله زدگان بیشتر پوشاک، پتو، مواد غذایی بویژه برنج،حبوبات وروغن میباشد تصریح کرد: انتظارمی رود درراستای تأکید مقام معظم رهبری دولتمردان با بکارگیری عناصری جهادی درکنارمسئولان محلی دربسیج امکانات و خدمات دهی به مردم منطقه به ویژه درتامین آب و برق و گازو حل مشکلات مربوطه دراین خصوص اقدام عاجل صورت دهند وبه صورت سازمان یافته وازطریق مجاری تعریف شده به ویژه سپاه وبسیج امکانات مورد نیاز حادثه دیدگان ارسال و مدیریت گردد.

خطیب جمعه پلدختر درادامه خطبه ها به توطئه جدید غربی -عربی با محوریت عربستان اشاره کرد و افزود: تحولات اخیر درمنطقه به ویژه عراق وسوریه و ناکام ماندن جبهه استکبار از اجرای نقشه مرموز و شوم خاورمیانه جدیدکه تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را از رهگذر تشدید جنگهای نیابتی (قومی مذهبی) و ایران هراسی وشیعه هراسی و شعله ور ساختن آتش فتنه داعش و تکفیر دنبال و همچنین ناکامی ازطرح رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی را برآن داشته تا با محوریت عربستان توطئه گسترده تری را دامن بزنند که دراین راستا بهانه هاو اتهامات واهی وبه دورازمنطق وانصاف علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند که همزمان اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی و نظامی شواهدی بر این مدعا است.

امام جمعه پلدختربا بیان اینکه البته بروز تنش های منجر به درگیری درمنطقه بعید به نظرمی رسد اما درعین حال خاطرنشان کرد: از آنجا که نباید دشمن را ناچیز و دست کم گرفت بر همه ماست که هوشمندانه در سطح ملی به ویژه دولت ونیروهای نظامی و امنیتی آمادگی همه جانبه خود را تقویت نمائیم که البته حداقل ثمره آن پیشگیری وعقب نشینی خصم ازتصمیم دیوانه وار و غیر معقولی است که ممکن است با القاء بیگانه گان و سران استکبار درسرداشته باشند .

« سوری » عنوان کرد :دشمنان نظام اسلامی و محور مقاومت خدمات مستشاری ایران به برخی کشورها که به درخواست خود آنها بوده و حضورجوانان ایران و مدیریت سردار سرافرازحاج قاسم سلیمانی را که علیرغم ایجاد ائتلاف دروغین غربی عربی علیه داعش به سرانجام رسید ،وقیحانه حمایت ازتروریسم و یا عامل بحران و نا امنی قلمداد می نمایند.
وی دعوت ودرحقیقت احضارنخست وزیرلبنان به عربستان و تحمیل استعفاء برسعد حریری را توطئه ای حساب شده برای ایجاد نا امنی درلبنان درراستای فشاربه حزب الله و محورمقاومت ارزیابی کرد و افزود: درحالی که حزب الله عزیز در استقلال و موجودیت لبنان نقش بسزایی داشته و الان هم اهل تسنن احترام خاصی به حزب الله دارند اگرقرارباشد کوچکترین اقدامی علیه حزب الله صورت بگیرد،بدون شک همه مردم لبنان پشت سر حزب الله خواهند ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه اکنون درلبنان حزب المستقبل و جریان مارس هم نسبت به عربستان هم خوشبین نبوده و معتقدندعربستان مانند گله گوسفند به آنها نگاه می کند یادآورشد:  برای همه شخصیت ها و گروه های سیاسی و آحاد مردم لبنان و بلکه کل جهان اسلام روشن شد که ثمره اعتمادبه عربستان که خودش هم استقلال ندارد نتیجه ای جز خواری و ذلت  به دنبال ندارد درحالی که درکنار ایران جز احترام و استقلال و عزت نخواهد داشت.

وی اظهارداشت: درحالی که عربستان به دلیل بحران داخلی در آستانه فروپاشی از درون قراردارد اما دنبال استثمار برخی کشورهای اسلامی است که فشار برملت لبنان درهمین راستا ارزیابی می شود اما حکام سعودی بایستی بدانند که مردم لبنان درطول تاریخ نشان داده اند که زیر بارظلم و ستم نخواهندرفت.
امام جمعه پلدختر متذکر شد: جنگ قدرت ،شبه کودتا وبی ثباتی که بن سلمان با چراغ سبز ترامپ درعربستان آغازکرده ممکن است درادامه آن دست به هردیوانگی بزند ولذا "مسئولین باید هشیار باشند.
وی با اشاره به 28صفر سالروزرحلت جانگدازحضرت رسول اکرم (ص)،شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و روز آزادسازی سوسنگرد درسال 1359هجری شمسی ،وحدت رااز ضرورت هاو نیازهای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امت واحده اسلامی یعنی جامعه اسلامی بایدمتحد باشندو اگر همه مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنند دشمن و متجاوزی نمی تواند بریک کشور مسلمان ظلم کند و اگر به دستور پیامبر و ائمه اطهارعمل کنیم ظالم نمیتواند ظلم کند .

خطیب جمعه پلدختردرادامه به آغاز هفته بسیج اشاره و با تأکید برضرورت حفظ روحیه بسیجی برای کشور و انقلاب  یادآورشد: هفته بسیج درحقیقت فرصت و بهانه ای برای بزرگداشت ارزش ها و روح بسیجی درآحاد ملت مخصوصا جوانان پرشور و مدافعان عاشق صادق است .
حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به جایگاه والای بسیج دردیدگاه مقام معظم رهبری گفت: بسیج لشگر انقلاب متعلق به انقلاب ،یک فرهنگ ویک جریان وشط عظیم جاری به سمت اهداف انقلاب است.
وی فرهنگ بسیجی رافرهنگ معنویت ،شجاعت ،غیرت و استقلال و آزادگی دانست و افزود: پیشرو بودن درهمه عرصه های اساسی زندگی و اسیرخواسته های حقیر نشدن ازویژگی های فرهنگ بسیجی است.

امام جمعه پلدختر درپایان بابیان اینکه تا بسیج هست تهدیدات دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بی اثر خواهدبود، تأکیدکرد:فکروحرکت بسیجی جبهه استکبار را به زانو درآورده و استقلال و توان مامدیون تفکرواقدام بسیجی است و دشمن از این تفکر و این اقدام هراس داردو اگر دنبال سربلندی نظام و کشور هستیم باید فکر بسیجی را تقویت کنیم و مانع هرگونه آسیب به این نهاد مقدس باشیم.

گفتنی است درمراسم نمازعبادی سیاسی جمعۀ این هفته برادران اکبر بازگیر و ایوب فاریابی ازمداحان اهلبیت عصمت وطهارت ضمن قرائت دعای زیارت حضرت رسول(ص) درسوگ رحلت پیامبرگرامی اسلام، امام حسن مجتبی و حضرت ثامن الحجج مداحی و نوحه سرائی کردند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید