پنج شنبه، 9 فروردین 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 2629
  • 0

دکتر علی کائیدی نماینده مردم پلدختر درمجلس هشتم و نهم :

حوزۀ سلامت مردم نبایدجولانگاه عقده گشائی های سیاسی باشد

مشاوروزیربهداشت،درمان وآموزش پزشکی گفت:مغرضان سیاسی درمسیراصلاح طرح تحول سلامت سنگ ‌اندازی می کنند

به گزارش بالاگریوه به نقل از « خانۀ ملت» دکترعلی کائیدی کمبود منابع را مهم‌ترین عامل ایجاد اختلال در روند اجرای طرح تحول سلامت دانست و از مسئولان خواست تا بجای سیاسی‌کردن حوزه سلامت برای رفع مشکلات موجود راهکار ارائه دهند.

وی با ارزیابی مثبت از اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح باعث شد تا هزینه‌های قابل پرداخت از جیب مردم کاهش یافته ودرپی آن ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بدون نگرانی بیماران از پرداخت هزینه‌های گزاف افزایش یابد.

« کائیدی» با اشاره به مشکل کمبود منابع به عنوان مهم‌ترین مانع در مسیر اجرای صحیح طرح تحول سلامت افزود: مجلس باید ردیف‌هایی در بودجه به منظور تامین منابع مورد نیاز هر طرح مصوب شده را در نظر بگیرد، کما اینکه قرار بود برای اجرای طرح تحول سلامت نیز یک درصد از ارزش افزوده که رقمی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان بود و ده درصد از بودجه هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شود که یک رقم سهل‌الوصول بود.

نمایندۀ ادوارمجلس خاطرنشان کرد:هم‌اکنون دولت بایددرجهت تحقق وعده‌های انتخاباتی خودمبنی برارتقای حوزه سلامت، اعتبارات لازم را به این بخش اختصاص دهد، تا مشکل کمبود منابع برای تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها و پزشکان برطرف شود.

وی تصریح کرد:مسئولان بایددرپرداختن به موضوعات مرتبط باحوزه سلامت،اغراض سیاسی راکنار بگذارند واگرنواقصی درطرح‌های مربوط به این حوزه،همچون طرح تحول سلامت می‌بینند، بجای سنگ‌اندازی برای رفع آنها راهکار ارائه دهند.

نمایندۀ مردم پلدختر درمجلس هشتم و نهم دربیان نواقص طرح تحول سلامت تصریح کرد: اجرای این طرح نبایدبه صورت گسترده صورت می‌گرفت،ازسوی دیگربایدبا سطح‌بندی خدمات،به گونه‌ای هدف‌گذاری می‌شد، که تنها قشر آسیب‎پذیر و کم درآمد جامعه از آن بهره‌مند شوند.

«کاییدی » با اشاره به فواید اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد: به دنبال اجرای این طرح، پزشکان عمومی بسیاری جذب مراکز درمانی شدند، ضمن اینکه تعداد زیادی خانه‌های بهداشت و کلینیک‌های ویژه سلامت در روستاها ایجاد شد و بیمارستان‌ها نیز تجهیز شدند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت گل سر سبد اقدامات دولت یازدهم بود، اظهار کرد: ارتقای حوزه سلامت یکی از وعده‌های مهم انتخاباتی رئیس جمهور بود، که سنگینی بار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که در پی آن در تمام حوزه‌های کشور ایجاد شد، بالطبع تحقق این وعده دولت را نیز تحت شعاع قرار داد، با این حال باید برای تامین منابع لازم برای اجرای طرح تحول سلامت چاره‌اندیشی شود، چراکه توقف آن نیز هزینه‌هایی را به این حوزه تحمیل خواهد کرد.

دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظرات

    • همشهری شهروند پلدختری
    • 25 آبان 1396 10:10
    • 0
    قبل ازهرچیز عرض سلام واحسن دارم خدمت همشهری(شهروندپلدختری) که خیلی هوشیارانه ودقیق به مشکلات ومسایل حوزه سلامت شهرستان پلدختراشاره کرده اید.اولا باعث خوشحالی ومباهات هست که نماینده تلاشگرما دردوره های هشتم ونهم مشاور وزیرمحترم بهداشت هست باتوجه به روحیه واخلاق شخص آقای دکترکاییدی که همواره دلسوز وحامی مردم شریف پلدختر ومعمولان بوده وخواهدبود یقینا" پیگیر موضاعات ومشکلات سلامت شهرستان هستند اما طی یک ساله اخیربراساس اظهارات همین آقایان مسئول بهداشت ودرمان پلدختر مدینه فاضله شده است دیگه چی بهتر ازین انتظارداریم؟؟بیمارستان درجه یک:؟ساخت کلینیگ ویژه؟؟شبانه روزی کردن مرکز معمولان؟؟ساخت اورژانس 1500متری؟؟و......و....؟
     
    • شهروتد پلدختری
    • 25 آبان 1396 05:41
    • 0
    آفرین دکتر .شما که الان مشاور وزیر هستید خواهش میکنیم وضعیت حوزه سلامت پلدختر را برای وزیر تشریح بکنید بگوئید که رانندگان وارد حوزه مدیریتی بیمارستان شده اند که هیچ مدرکی در مورد سلامت و بهداشت ندارند و افرادی که حتی بلد نیستنددر واحد تزریقات هم خدمت بکنند و اسم اقلام داروئی و اصطلاحات پزشکی را بلد نیستند آما دربیمارستان مدیر واحدها شده اند.آقای دکتر الان وظیفه شما خیلی سنگین است و تقاضا میکنیم برای نجات جان همشهریان حوزه بهداشت و سلامت پلدختر را سروسامان بدهید

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید