سه شنبه، 28 فروردین 1403
اقتصاد
شناسه خبر: 2627
  • 0

درجلسه مبارزه با قاچاق کالا شهرستان پلدختر مطرح شد

اذعان نماینده عالی دولت به نبود عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا

فرماندارپلدختر درجلسۀ مبارزه با قاچاق کالا گفت: عزم جدی و اصولی و برنامه مدون برای برای مبارزه با کالای قاچاق وجود ندارد

به گزارش بالاگریوه نعمت الله دستیای روزسه شنبه درجلسه مبارزه باکالای قاچاق که درسالن شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات اقتصاد کشورما قاچاق کالاست که تاثیر مخربی بر تولید واشتغال داشته است .


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای براقتصاد مقاومتی ومحکم کردن اقتصادکشور درمقابل تکانه های نظام بین الملل دارد افزود: ما در بحث تحریم ها به عینه دیدیم که هیچ راهی نداریم الا اینکه با اقتصاد مقاومتی ازاین معبرعبور کنیم و اقتصادکشور رامتکی به ظرفیت های داخلی خود کنیم وکالای قاچاق نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است که باید با آن مبارزه شود چون پایه های اقتصاد ما را هدف قرارداده است وباید بپذیریم که اقتصاد مارا به مرحله ای ازفلج کردن کشانده است  .

 

فرماندارپلدختر با اشاره به اینکه اگر میخواهیم که یک اقتصادپویا داشته باشیم باید مبادی وورودی کالای قاچاق راسدکنیم ،ازشهرپلدختربعنوان یکی ازمبادی ورود کالای قاچاق است که شاهدافزایش روزافزون این پدیده درشهرستان هستیم تصریح کرد: بنده اهتمام ویژه ای برای مقابله با قاچاق کالا نمی بینم و با این نوع مبارزه کردن با کالای قاچاق ما راه به جایی نخواهیم برد .
« دستیاری» عنوان کرد:مبارزه با کالای قاچاق یک بحث فرابخشی است  وکلیه ادارات ودستگاها باید با آن مبارزه کنند چون بالای ۸۰درصد تولیدات صنعتی مارا به تعطیلی کشانده است.
وی عنوان کرد:به دلیل تعرفه بسیار پائینی که وجود دارد ماروزانه شاهدفراگیر شدن این پدیده در کشور هستیم وانباشت زیاد کالای قاچاق و ورشکستگی صنایع کوچک از تبعات آن است که نیاز به یک عزم جدی برای مقابله با این پدیده درسطح لرستان هستیم .
فرماندارپلدختر با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق باید در مرزها وگمرکات انجام بگیرد تصریح کرد: مبارزه بایدبا کانتینرها وکسانی که که میلیاردی به این کار دست میرنندصورت بگیرد و مبارزه با خرده فروشان واینگونه مبارزه کردن راه به جایی نخواهد بردچون درحال حاضر بازار پر از کالای قاچاق وکالای چینی بی کیفیت  شده است

دسته بندی: اقتصاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید