جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2620
  • 0

رئیس اموراراضی جهادکشاورزی استان خبرداد

واگذاری 9700 هکتارازاراضی ملی برای توسعۀ استان لرستان

مهندس خادمی : طی ۱۵ سال گذشته ۹۷۰۰ هکتار از اراضی ملی برای توسعه لرستان به بخش‌های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است

مهندس خادمی گفت: در ۱۵ سال گذشته ۹۷۰۰ هکتار از اراضی ملی برای توسعه لرستان به بخش‌های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده و سهم شهرستان پلدختر ۲۱۰۰ هکتار است.


به گزارش بالاگریوه علی خادمی ظهرامروز درجلسه شورای اداری پلدختر که با محوریت حفاظت از اراضی ملی درسالن شهدای فرمانداری برگزارشد با بیان این مطلب اظهارداشت: مقررشده است دو بار درهر سال  نظارت کافی و لازم توسط مدیر جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از اراضی واگذار شده صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه دربرخی موارد اراضی واگذارشده به هردلیل درخدمت فعالیت کشاورزی و صنعتی یا توسعه استان قرارنگرفته قرارداد واگذاری را فسخ کرده ایم افزود: طی هشت ماه گذشته 1400 هکتار از اراضی واگذار شده فسخ قرارداد گردیده که از این مقدار 420 هکتار متعلق به شهرستان پلدختر بوده که در این زمینه رتبه  نخست در لرستان را داراست.
«خادمی»  به اجرای برنامه کاداستردرلرستان اشاره کرد و افزود: درراستای ایجاد دولت الکترونیک و تعیین مشخصات زمین‌های کشاورزی مردم و اراضی ملی و دولتی  برنامه کاداستر را در40 هزار از اراضی لرستان اجرا کردیم.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان ارائه آمار واطلاعات دقیق و قابل دسترسی با کمترین خطا را از مزایای طرح کاداسترعنوان وخاطرنشان کرد: برنامۀ درحال اجرای کاداسترکارچشمگیری برای جلوگیری از زمین‌ خواری در کل کشورو استان لرستان است.
خادمی با اشاره به اینکه 89 درصد از مساحت پلدختر اراضی ملی و 11 درصدشامل اراضی کشاورزی است یادآورشد: وسعت اراضی ملی در پلدختر چشم ‌گیر بوده و مردم قدر آب وخاک را می‌دانند و از آن بهره‌برداری مطلوب می‌کنند و علیرغم اینکه کمتر از پنج و نیم درصد  از اراضی لرستان در شهرستان پلدختر قراردارد ولی 13 درصد از تولید محصولات زراعی استان دراین شهرستان است.
رئیس امور اراضی جهادکشاورزی استان لرستان درپایان خاطرنشان کرد: با توجه به آب وهوای خوب پلدختر در سال دوکشت در وسعت 45 هزارهکتار ازاراضی کشاورزی وباغی این شهرستان انجام می گیردو جهاد کشاورزی پلدختر بیشتروقت خود را صرف پیشگیری کرده و کمتر به دنبال تغییر کاربری است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید