پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2570
  • 0

امام جمعه پلدختر درجمع طلاب بسیجی حوزه علمیه امام رضا (ع) :

روحانیت اصیل درمبارزات انقلابی وبحرانها همواره نوک پیکان بوده و هیچگاه دیگران را سپرخود قرارنداده اند

امام جمعه پلدختر : درتاریخ تشیع پای هیچ قرارداد ننگین و استعماری امضای یک عالِم دینی دیده نشده است

به گزارش خبرنگار بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درجریان دیداربا اساتید و طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) پلدختر که به دعوت بسیج طلاب شهرستان و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود گفت: درطول تاریخ ایران هرجا قراردادی علیه منافع ملی این کشور به امضاء رسیده پای روشنفکرانی درمیان است که کعبۀ آمال آنها غرب و آمریکا بوده است .

وی به جداشدن بخش هائی ازخاک مقدس کشورمان دردوران حاکمان گذشته اشاره کرد وگفت: اززمان پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری روحانیت شیعه (حضرت امام و مقام معظم رهبری) علیرغم توطئه های گوناگون استکبارجهانی و تحمیل جنگ نابرابر 8 ساله علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی حتی یک وجب ازخاک میهن اسلامی ماجدا نشد.

حجت الاسلام و المسلمین سوری بر ضرورت هوشیاری ،بصیرت ودفاع طلاب و روحانیون از عقاید شیعه دربرابر دسیسه های استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمانان تأکیدکردو افزد: آن چیزی که باعث می شود انسان ممدوح بشودتصمیم درست وبه موقع است کسی می تواندازعقاید شیعه دفاع کندکه اهل بصیرت باشد ودرهرجای دنیا اگرعالمی ظلم ببیندوبی تفاوت باشدفردای قیامت باید پاسخگو باشد .

 

امام جمعه پلدختربرنقش بی بدیل روحانیت و ولایت فقیه درتحرک بخشی و انسجام نیروهای متعهدبه اسلام ومدیریت بحران ها اشاره کردو بابیان اینکه علت سردشدن شعلۀ  بیداری اسلامی درکشورهائی همچون مصر، بحرین و...محروم بودن آنان ازنعمت رهبری مدیر، مدبر، شجاع و استکبارستیزهمچون حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است ، تصریح کرد: برای وحدت بخشی و انسجام امت اسلامی باید یک ولی فقیه راهبر و هدایت کنندۀ جامعه باشد و ما بقی مطیع امر ولی فقیه باشند .

« سوری » بابیان اینکه روحانی مسجد بایستی تفکر انقلابی را ترویج دهد خاطرنشان کرد: مساجد مدافع انقلاب هستندهرمسجدی پرشورتراست وکارفرهنگی خوب می کند قطعا" روحانی و امام جماعت آن مسجد انقلابی فکرمی کنند .

امام جمعه پلدختردربخشی ازسخنان خود به پرچمداری و پیشتازی روحانیت اصیل درمبارزه با استکبار جهانی و نیزحضور در صحنه های پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دربسیاری از مسائل و بحران های کشور روحانیت همواره جلودار بوده و هیچگاه دیگران را سپر بلای خود قرارنداده اند و گواه این ادعا شهادت 3550 نفر از طلاب و روحانیون در جریان دفاع مقدس می باشد.

وی سرداران دوران دفاع مقدس وشهدای گرانقدری همچون شهید حججی راثمرۀ اطاعت از روحانیت شیعه ومکتب ولایت فقیه دانست و یادآورشد: با مطالعۀ زندگی و خاطرات و وصیت های شهدا مشاهده می کنیم که توصیۀ مؤکد همۀ آن خوبان و آبرومندان  پیروی و اطاعت از فرمان ولی فقیه و روحانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه به خاطرداشتن نعمت ولایت فقیه علاوه برکشورخودمان برای سایرمسلمانان نیز امنیت برقرار کرده ایم واین ازبرکات ولایت و امرپذیری از ایشان می باشد،متذکر شد: حضرت امام (ره) معتقد بود که ما بایدبرای زمینه سازی ظهور امام عصر ،حکومت اسلامی جهانی را پایه ریزی کنیم  .

دراین مراسم سرهنگ پاسدارفردین زارع جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پلدخترطی سخنانی برضرورت تبیین جایگاه ولایت فقیه و اهداف قیام امام حسین(ع) مخصوصا دشمن شناسی و ایستادگی در برابراستکبارجهانی و آمریکای جهانخوار تأکید کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید