سه شنبه، 28 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2365
  • 0

راز محبوبیت سپاه درقلب محرومان

خانه هائی که سپاه بصورت رایگان برای محرومین سیستان و بلوچستان ساخت

درفاز اول از یکی ازطرح‌های کلان سپاه برای ایجاد سرپناه دائمی برای محرومین سیستان و بلوچستان، احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی درسراسر این استان پیش بینی شده است

درفاز اول ازیکی ازطرح‌های کلان سپاه برای ایجاد سرپناه دائمی برای محرومین سیستان وبلوچستان، احداث ۱۰۰۰واحدمسکونی درسراسر این استان پیش بینی شده که تاکنون چیزی نزدیک به یک سوم آن محقق شده است.

به گزارش بالاگریوه نام استان سیستان و بلوچستان، انگاربا محرومیت عجین شده است،محرومیتی که شمار محرومانش نه 1000 خانوار و 2000 خانوارباشد، محرومیتی با هزاران خانواده محروم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه ذاتی‌اش دفاع و حراست از انقلاب اسلامی در همه‌ی حوزه‌هاست، ازسال‌ها پیش گام درعرصه‌ای نهاده که تاکنون دولت‌ها، وزرا و سازمان‌های زیادی پای در آن عرصه گذاشته بودند اما اکثر این نهادها در تحقق هدف بزرگی که نشانه رفته بودند، یاناکام بوده و یا کار زیادی نتوانستند از پیش ببردند.

یکی ازمشکلات اساسی جمعی کثیری ازخانواده‌های محروم دراستان سیستان وبلوچستان که مانع ازپیشرفت روند زندگی آنهامی‌شود،نداشتن سرپناه مناسب است تا جایی که برخی از این محرومین، هم‌اکنون در کپرها و یا زاغه‌هایی زندگی می‌کنند که به هیچ وجه شرایط اولیه بهداشتی ندارند.

برهمین اساس، نیروی زمینی سپاه پاسداران بامحوریت قرارگاه منطقه‌ای قدس،برای حل این مشکل دست به کارشده و درسالیان اخیر اقدامات مناسبی برای رفع معضل خانواده‌های بی‌سرپناه انجام داده است.

جالب است بدانیدکه،تاکنون سپاه توانسته 150واحدمسکونی60 و 70متری درمنطقه سربازوقصرقندساخته و تحویل محرومان این منطقه بدهد.درشمال استان سیستان وبلوچستان ودرمناطق زابل، زهک، هیرمند،نیمروزو هامون هم تاکنون 140 واحدمسکونی ساخته و بطور رایگان توسط نیروی زمینی سپاه تحویل مردم محروم شده است.

اگرچه سپاه تاکنون حدود 300 واحد مسکونی را درمناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان ساخته وتحویل مردم محروم داده است اما درفازاول ازیکی ازطرح‌های کلان سپاه برای ایجادسرپناه دائمی برای محرومین استان سیستان و بلوچستان، احداث 1000 واحدمسکونی درسراسر این استان پیش بینی شده که تاکنون چیزی نزدیک به یک سوم آن محقق شده وبقیه نیزدر دست احداث است.

دریکی ازمهمترین بخش‌ها، هم‌اکنون کار ساخت 173 واحد مسکونی در شمال استان و صدها پروژه دیگر در جنوب و مرکز استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است که احتمالا در آینده نه چندان دور، این پروژه‌ها نیز به اتمام رسیده و تحویل مردم محروم مناطق مختلف داده خواهد شد.

یکی ازمهمترین اقدامات سپاه در حوزه ساخت مسکن برای محرومان این است که این منازل حتما درشهر و روستایی ساخته شود که مردم محروم درآنجا زندگی کرده‌اند تابدین شکل،مهاجرتی نیز صورت نگیرد و مردم نیز از موطن خود دور نشوند.

برای اینکه از وضع منازل ساخته شده و نحوه استقرار مردم محروم در این منازل باخبرشویم، تصمیم گرفتیم ازچندواحدمسکونی اهدایی سپاه به محرومین استان سیستان وبلوچستان،بدون اعلام قبلی بازدید کنیم.

 

در چند پروژه‌ای که از آنها بازدید کردیم، محرومان منطقه اعم از اهل سنت و شیعیان، در آن مناطق سکونت یافته بودند؛در یکی ازمنازل، از مادرخانواده پرسیدیم که وضع زندگی در خانه جدید چطور است؛ می‌گفت بیش از 30 سال از شروع زندگی مشترک‌شان می‌گذرد و با چند فرزند، سال‌ها در خانه‌ای نامناسب که استیجاری هم بود، زندگی‌ می‌کردند و حالا سرپناهی دائمی دارند که مالکش هستند.

نیروی زمینی سپاه برای اینکه منازل ساخته شده، بطورکامل قابل استفاده باشند،لوازم مورد نیاز برای آغاز یک زندگی اعم ازبرق،آب و سایرنیازهای اولیه زندگی را هم در منازل تحویلی،فراهم کرده و حتی، بسته به شرایط میزان محرومیت،برای برخی خانواده‌هایی که لوازم زندگی ندارند، برخی لوازم ضروری مانند فرش، پتو،آب گرمکن، یخچال و... را نیز بطور رایگان تهیه کرده است.    تسنیم

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید