پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2292
  • 0

هشدارخطیب جمعه پلدختر به مسئولان

هی نگوئید هرکس با « من » بوده بایدامتیاز ویژه بگیرد

امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز جمعۀ این هفته خطاب به مسئولان و کسانی که توسط مردم به جایگاه هائی رسیده اند گفت: نگوئید هرکس با « من » بوده بایستی از امتیاز ویژه برخوردارشود

امام جمعه پلدختر درخطبه های نمازجمعۀ این هفته با انتقاد ازعملکرد و رفتارهای برخی سیاسیون ومسئولان گفت: مسئولان نگویند هرکس بامن بوده بایستی ازامتیاز ویژه برخوردارشود.
به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری درخطبه های نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعۀ این هفتۀ پلدختر پس از توصیۀ خودو نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تلاش برای کسب رضایت پروردگار با اشاره به 13 دیماه سالروز اجرای توطئۀ استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان افزود: رضاخان درجریان یک مسافرت به کشور ترکیه و مشاهدۀ زنان و دختران بی حجاب  تصورکرده بود که علت رشد و پیشرفت ترکیه بی حجابی است.

وی افزود: آن حاکم دیکتاتورپس ازبازگشت ازسفرترکیه به اتفاق ملکه و دو دخترش ضمن حضور در دانشسرای مقدماتی و اهداء دیپلم به  دانشجویان و معلمان کشف حجاب را رسما اعلام  کرد.

 

بی حجابی باعث خیانت زوجین به یکدیگر می شود

« سوری » با بیان اینکه به دستور رضاخان مقرر شده بود هرکدام ازعلماء، متدینین، و مراجع تقلید دربرابر دستورکشف حجاب مقاومت کردندبا برخورد شدید مأموران مواجه شوند.افزود: بسیاری  ازبازاریان خودفروخته نیز با سرسپردگی به رژیم از معامله با زنان و دختران با حجاب خود داری می کردند.
امام جمعه پلدختربا اشاره به اینکه جامعۀ ماجامعه ای دین مدار و خانواده محور است خاطرنشان کرد: بی حجابی باعث خالی شدن فرد از ارزش های دینی و انسانی ،خیانت بین زوجین و نهایتابی دینی خواهد شد.
خطیب جمعه پلدختر افزایش بیماری های روحی ،جسمی ،روانی و بی علاقگی به ازدواج راثمرۀ بی حجابی دانست و یادآورشد: دشمنان دین و انقلاب ازهرراهی برای ضربه زدن به دین و نظام ما وارد می شوند و بی حجابی یکی از این راه هاست.

«سوری» درادامه به 18 دی ماه (هشتم ربیع الثانی) سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و افزود: آن حضرت علیرغم شرایط بسیار سخت و خفقان حکومت وقت اما از طریق نامه شیعیان و علاقه مندان به اهلبیت را درارتباط با معرفی امام عصر (عج) به خوبی آگاه می کرد .

 

خون شهدای 19 دی ماه سال 56 انقلاب اسلامی را پایه گزاری کرد

وی به 19 دیماه سالروز قیام خونین مردم قم درسال 1356ه.ش اشاره کردو یادآورشد: دراین روز مردم شهر خون وقیام «قم» بابصیرت ،احساس مسئولیت، موقعیت شناسی وفداکاری حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی را رسوا وآنچنان پایه های حکومت پهلوی را متزلزل کردند که فروپاشی حکومت احساس می شد.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه در19دی ماه 1356 خون مردم بیگناه به زمین ریخته شد افزود: خون شهدای 19 دی به ثمر نشست و انقلاب اسلامی را پایه گزاری کرد.

حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت است

امام جمعه پلدختر با اشاره به 20 دیماه دهم ربیع الثانی سالروزوفات حضرت معصومه (س) وبیان اینکه بنابه فرمودۀ امام رضا(ع)حضرت معصومه دارای مقام شفاعت است افزود:امام صادق علیه السلام دربارۀ جایگاه معنوی حضرت معصومه فرموده اند: به زودی یکی ازفرزندان من درقم دفن می شود و هرکس او را زیارت کند بهشت برای او واجب می شود.

علم بدون معنویت چارۀ دردهای امروز بشریت نیست

حجت الاسلام و المسلمین سوری به دیداراخیر نخبگان و دانشجویان بسیجی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حضرت آقا دراین دیدار برلزوم شکرگزاری نعمت نخبگی و استعدادوظرفیت های نسل جوان تأکیدکرده و فرمودند: آیندۀ کشور سرشاراز علم و معنویت است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دراین دیدار برناکافی بودن علم برای رشد وپیشرفت تأکید داشته اند،خاطر نشان کرد: نگاهی به وضعیت غرب که خودرا مهدعلم و پیشرفت می دانند اماگرفتار انواع آسیب های اجتماعی  هستند ،نشان می دهد که علم بدون معنویت چارۀ دردهای بشریت نیست.

دشمنان به دنبال دین زدائی و علم زدائی از دانشگاه هسستند

حجت الاسلام والمسلمین سوری در ادامه خطبۀ دوم نماز به 21 دی ماه سالروز شهادت احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران به دست ایادی استکبار درسال 1390 اشاره کرد و افزود: دشمن برای دانشگاه های ما دوبرنامۀ «علم زدائی» و «دین زدائی» را طراحی کرده و تروردانشمندان ونخبگان هسته ای ازجمله احمدی روشن درراستای علم زدائی از دانشگاه صورت گرفت .

مسئولان با دادن امتیازویژه به افراد خاص مردم را نسبت به نظام دلسرد نکنند

 امام جمعۀ پلدختربا انتقاد شدید ازبرخی مسئولان که ملاک و میزان خدمت به مردم راهمراهی وهمفکری سیاسی باخود قرار می دهند متذکرشد: مسئولین درانجام وظایف خود بایستی همۀ مردم را یکسان بدانند ،نه اینکه بگویندهرکه بامن بوده بایستی از امتیاز وحق ویژه برخوردارباشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری بابیان اینکه مردم نظام راخلاصۀ دررفتارو عملکردمسئولان می بینند خاطرنشان کرد: مسئولان وهمۀ کسانی که بواسطۀ این مردم به جایگاه هائی رسیده اند باید بدانند که این مسئولیت ها برای هیچکس ماندگارنبوده و نباید همه چیز را فدای تعلقات شخصی کنند.
امام جمعۀ پلدختر درپایان بااشاره به اینکه بی عدالتی مسئولان باعث دلسردی مردم نسبت به نظام خواهدشدتصریح کرد :هرمسئولی که موجبات دلسردی مردم نسبت به نظام رافراهم نماید بایستی با او برخورد شود.

 

 

 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • پلدختری
    • 18 دی 1395 09:36
    • 0
    سلام بر امام جمعه محترم ،یکی ازسایتها شهرستان پلدختر خبر پیدا شدن کلید استخر پلدختر توسط نماینده را منتشر کرد،ظلم است به مردم هویزه ثانی که اصحاب رسانه این مطلب را منتشر کرده اند ،مدیر محترم سایت فلان کلید بندر خشک را چکار کردید چرا مردم را....حساب میکنید بقران مردم خیلی بهتر از.....درک می کنند.
    • پلدختری
    • 18 دی 1395 07:36
    • 0
    سلام برامام جمعه محترم حاج اقا سوری ،خواهش می کنم در مورد پیمانکاری میلاردی ....تحقیق شود در ضمن پیمانکار محترم ساختن یه سرویس بهداشتی را هم تو روزومه کاری خود ندارد این پیمانکار محترم قبلا هم امتیازات دیگری مثل شرکت ......در زمان......گرفته ،از مدیر محترم بالاگریوه هم تقاضا دارم پیگیر این مسله میلاردی یا همان( اختلاس)باشد و امام جمعه محترم که تنها دادرس این مردم در تریبون نمازجمعه هستندرا یاری کند. 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید