جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1865
  • 0

دریادواره شهدای فرهنگی شهرستان پلدختر مطرح شد

"ولایت پذیری" مهم ترین دلیل ماندگاری شهداست

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: شهادت نعمتی است که خداوند آن را به هرکسی نمی دهد

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر یادواره 9 شهید فرهنگی شهرستان پلدختر با حضور جمعی ازمسئولان و فرهنگیان شهرستان درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین سوری درآئین یادواره شهدای فرهنگی شهرستان پلدختربابیان مطلب فوق گفت: به فرموده پیامبرمکرم اسلام هیچ کارخوبی به پای شهادت نمی رسد.
وی افزود: بالاترازهرکارخوبی خوبی دیگری وجود دارد ، مگر شهادت که مافوق آن هیچ کار نیکی وجود ندارد.


رئیس ستاد دهه فجر شهرستان پلدختر با اشاره به راز ماندگاری شهدا تصریح کرد: از مهمترین دلایل ماندگاری شهدا ایمان به خداست.


سوری اظهارداشت: از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شهدا که باعث ماندگاری آنان است اخلاص درعمل است که اگر  وصیت نامه های شهدا را مطالعه کرده و یا بادوستان آنان به گفتگو بنشینید مشخص خواهد شد که شهدا  دارای حد اعلای اخلاص درعمل بوده اند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری سخت کوشی و ایستادگی و ثبات قدم درراه رسیدن به هدف متعالی را از دیگر ویژگی های شهدا عنوان کرد .


وی به نقش دعا در صیقل دادن روح انسان اشاره کرد و افزود: ازآنجاکه دعا انسان رامستعدمی کندو روحش را پرورش می دهد ،شهدا هم اهل  دعا و رازو نیاز بودند ودرشب های عملیات ابتدا با خدای خود به رازو نیاز و گریه و انابه می پرداختند و همان حالت معنوی گام های آنان را دربرابر دشمنان همچون بنیانٌ مرصوص نگه می داشت.   


رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان پلدختر توکل را ازدیگرعوامل موثر درماندگاری شهدا عنوان کرد و گفت: عرفا بایدمنازل متعددی را طی کنند تابه درجه توکل برسنداما شهدا این مسیر را زودترازعرفا و گاهی یک شبه طی کرده اند.


حجت الاسلام سوری مصداق اکمل شجاعت را مولی امیرالمؤمنین دانست وبا بیان اینکه شجاعت شهدا مثال زدنی است افزود: یکی ازصفات برجسته شهدا نسبت به سایرین سلحشوری و شجاعت آنان است و این خصیصه هم از دلایل ماندگاری شهداست.


امام جمعه پلدختر مهمترین و اصلی ترین خصیصه شهدارا ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: خصیصه ولایت پذیری و تابع امر ولی فقیه بودن درمیان شهدا موج می زد.

 

حجت الاسلام والسلمین محمدسوری برگزاری یادواره های شهدارا بهترین فرصت و ظرفیت برای انتقال فرهنگ و ارزش های دوران دفاع مقدس به مردم و نسل جوان عنوان کرد.

 

"حق انتخاب"  دستاوردِ خون شهداست

 

دراین مراسم فرماندارپلدخترنیز بااشاره به درپیش بودن دوانتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری حق ِ انتخاب راازدستاوردهای خون شهدادانست وافزود:ما وظیفه داریم به خوبی ازاین دستاورد حمایت و حراست کنیم و خدای ناکرده با عملکرد خلاف قانون خود آن را مخدوش نکنیم.

 

 

نورالدین درمنان با مخاطب قراردادن کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت:کسانی که خودرا درمعرض انتخابِ مردم قرارمی دهند بایدبدانندکه ملاک درانتخابات قانون است وکاندیدائی که در تبلیغات خود بی قانونی می کند نمی تواند قانونگذارخوبی باشد.

رئیس هیأت اجرائی انتخابات پلدختربابیان اینکه مادرانتخابات بی طرف خواهیم بودو هرچه مردم انتخاب کنندهمان خواهدشدتصریح کرد:راه اندازی کاروان تبلیغاتی خلاف قانون است ودرصورت عدم رعایت  این امر توسط کاندیداها ، برابر قانون رفتارخواهدشد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید