شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1840
  • 0

امام جمعه پلدختر:

ایرانِ پس ازبرجام نبایدبه بازارِمصرف کالاهای اروپائی تبدیل شود

امام جمعه پلدختر گفت: رفع تحریم ها باعث نشود که ما ازاقتصادمقاومتی غافل شویم وبه یک کشور مصرف گراوبه بازارکالاهای اروپائی تبدیل شده و تولید و رقابتهای تولیدی تعطیل شود

امام جمعه پلدختر گفت: دولتمردان بایستی حواسشان جمع باشد که رفع تحریم ها باعث نشود که ما ازاقتصادمقاومتی غافل شویم وبه یک کشور مصرف گراوبه بازارکالاهای اروپائی تبدیل شده و تولید و رقابتهای تولیدی تعطیل شود .
به گزارش بالاگریوه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر با گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی،اظهار داشت:۱۲بهمن یادآور بازگشت امام خمینی(ره) به ایران درسال ۵۷ و آغازدهه فجراست که به فضل الهی این انقلاب دردهه چهارم همچنان استوار به راه خود ادامه می‌دهد و این نشانه پیوستگی، پختگی و استحکام انقلاب است.


امام‌جمعه پلدختر با بیان اینکه انقلاب اسلامی  که ماهیت خودرا ازانقلاب عاشورا و غدیرگرفته است وهمین امر می تواند انقلاب را دربرابرطوفانها مختلف بیمه کند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به‌ عنوان یک الگو برای ملت‌های اسلامی و مستضعفان دنیا شناخته شده است.


سوری با تاکید براینکه انقلاب ما تک‌ بعدی نیست ،تصریح کرد: مکتبی بودن، وجود یک مرجع تقلید دررأس انقلاب و محوریت مردم از ویژگی های انقلاب اسلامی است و این انقلاب ازسنخ انقلاب پیامبربزرگواراسلام بوده و صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند.


وی با بیان اینکه به فضل خداوند و با پشتوانه مردم با بصیرت ایران اسلامی این انقلاب به راه خودش ادامه می‌دهد و تمام دنیا را فرا می‌گیرد؛ افزود: امروز دشمن از راه‌های متعدد وارد می‌شود تا مانع پیشرفت کشور شود ولی موفق نمی‌شود.


امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش رو واینکه رقابت سالم و حضور حداکثری درانتخابات بسیارمهم است افزود: وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات سالم است و پیروز واقعی خود مردم هستند چرا که مردم وظیفه‌ دارند انسان‌های سالم انتخاب کنند.


امام‌جمعه پلدختر با اشاره به اینکه شرط نخست در انتخابات رقابت سالم و حضور همگان در انتخابات است، خاطرنشان کرد: دشمنان درهرانتخاباتی ازراههای متعدد تلاش می کنند مردم را نسبت به حضور درصحنه انتخابات دلسرد کرده و یا به عدم شرکت درانتخابات و یا انتخاب افراد ناصالح ترغیب کنند .


حجت الاسلام سوری پیشرفت شهرستان رادرگرو انتخاب فردی اصلح بعنوان نماینده دانست وتصریح کرد: اگرباهیاهو و براساس مصالح شخصی وطایفه‌گری دست به انتخاب بزنیم فردای قیامت بایستی پاسخگوباشیم.

وی با تأکیدبراینکه نباید دست اندرکاران برگزاری انتخابات را متهم کنندگفت: اینکه بعضی ها چنین اظهارنظر می کنندکه احرازکننده صلاحیت ها خودمردم هستند مبنای عقلی، منطقی و قانونی ندارد.


سوری بابیان این‌که ازنگاه امام و رهبری،شورای نگهبان فصل‌الخطاب است،اظهار داشت: شورای نگهبان دیده‌بان نظام است، وکسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید ازهیچ قدرتی واهمه نداشته باشد و بر اساس دین خود استقامت کند.


سوری بابیان اینکه هرگونه عملی که سبب کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات شود ضربه به‌نظام اسلامی است.درتقبیح عمل کسانی که شورای نگهبان را بخاطر بررسی صلاحیت ها تخریب می کنند تأکیدکرد: درهمه جای دنیا قوانینی وجود دارد که باید درمرحله نخست اشخاص از نظر قانون تأیید شوندبعد درمعرض انتخاب مردم قرار گیرند.


امام جمعه پلدختر درپایان با اشاره به سفررئیس جمهور به ایتالیا این اقدام را هوشمندانه توصیف کرد و افزود: اما دولتمردان بایستی حواسشان جمع باشد که رفع تحریم ها باعث نشود که ما از اقتصاد مقاومتی غافل شده وتولیدورقابت های تولیدی را تعطیل کنیم سپس با بازکردن درب های واردات کالاهای اروپائی به یک کشور مصرف گرا تبدیل شویم .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید