جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1799
  • 0

معضل نیروهای مازاد شهرداری های لرستان

استاندار : شهرداری های لرستان برای پرداخت حقوق نیروهای مازادِ جذب شده توسط شوراها وام 30 درصد می گیرند

هوشنگ بازوند گفت: هرکدام ازشهرداری ها با ۶۰ تا ۷۰ درصدنیروی مازاد مواجهندکه ازطریق شوراهای اسلامی شهر جذب شده اندو شهرداری برای پرداخت حقوق آنان مجبور به دریافت وامهای با بهره 20 تا30 درصد می شود.

 استاندار لرستان گفت: هر کدام از شهرداری ها با ۶۰ تا ۷۰ درصد نیروی مازاد مواجه هستند.

بالاگریوه - هوشنگ بازوند ظهرپنج شنبه درجلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی درخصوص پرداختی های بانک سینا اظهار داشت: طی تماس تلفنی دیروز بامسئولین این بانک اعلام کردندکه لرستان تنها استانی است که پرداخت به آن صورت گرفته و از ۲۰ میلیاردتومان دو میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش مهر وی الکترونیکی کردن صدورمجوزهای شهرداری را اقدام بسیارخوبی دربهره وری کارهای شهرداری دانست و عنوان کرد: کار نو و جدیدی است و دراقدامات جدیدهم مقاومت و تنش هایی وجود دارد که شهرداری ها باید در این کار علاقه به خرج دهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهرداری های استان موظفند تاپایان شهریور سال آینده و برای نیمه دوم سال ۹۵ خدمات خود رابه صورت الکترونیکی ادائه دهند، ادامه داد: مسئولیت این کمیته با معاونت عمرانی بوده و مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی عضو ثابت آن باشند و ازسایر دستگاه ها به صورت موردی دعوت شود.

بازوندبااشاره به اینکه اقدام شهرداری ها درخصوص به سمت درآمدزایی کردن ماده ۱۰۰ اقدام خوبی نیست، تصریح کرد: البته می دانیم که شهرداران تحت فشارهای مالی هستند چون وارث کارهای عجیب گذشته در شهرداری هستند.

وی افزود: هر کدام از شهرداری ها با ۶۰ تا ۷۰ درصدنیروی مازاد مواجهند که ربطی به شهرداران نداشته و در سیستم شوراهای اسلامی شهر جذب شدند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مشکل نیروی مازاد مشکل تمام شهرداری های کشور است، خاطرنشان کرد: شهرداری ها برای پرداخت حقوق این نیروهای اضافه مجبور به گرفتن وام هایی با سود ۲۰ و ۳۰ درصد می شوند.

بازوند بیان داشت: گرچه اتاق بازرگانی همیشه درجذب سرمایه گذاردر استان پیشرو بوده اما برای برنامه سال آینده اتاق بازرگانی علاوه بر سرمایه گذاری هایی که برای سال آینده دردستور کار است، حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی جذب کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و رفع مشکل اشتغال استان باسرمایه های دولتی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند درشرایط پس از برجام که سرمایه گذاران زیادی وارد کشور می شوند، ظرفیت استان را به وزرای خود معرفی کرده و در جذب سرمایه گذار اقدام کنند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • جواب دوستان دین دار وخدا. ترس
    • 18 دی 1394 15:23
    • 0
    من بعنوان یک انسان بی طرف درود میفرستم براعضای محترم اجرایی که درقضاوت خود خدا وروز جزا رامدنظر قراردادندوسلیقه ای عمل نکردندآفرین برپاک دستان ومومنین خدا ترس انسان باخدا دوست ندارد برای همدینش مشکلی به وجود آید بیائیم تورا به خدا ازاین حرفها دست بر داریم تا خدا هم به ما رحم کنداز روز قیامت بترسید همیشه انسان دیندار دیگران رابالا ترازخود میپندارد
    • همشری
    • 18 دی 1394 08:13
    • 0
    با سلام  وهزاران احسنت به هوشیاری ودغدغه ی شما
    اما بنده خدااومدمثلاخبربده نمی دونست مردم باوجودهمه ی مشکلاتی که دارند می فهمند کی به کیه،یعنی مقصر رامیشناسند.جناب شما ازبرکناری شهردار وبدهکاری شهرداری ها ناراحت نشو همه خودمونی اند غریبه که نیستندزید بره بک میاد، 100میلیون بدهی میشه1000برابر ، پس همون زید بمونه بهتره.
    • کارمندشهرداری
    • 17 دی 1394 23:05
    • 0
    ازآقای بازوندبه دلیل مطرح کردن این مسأله تشکر می کنم.
    اما جناب آقای استاندار این شهرداران که بخاطر ضعف مدیریت و جذب بی ضابطه بستگان شوراها ، شهرداری را تامرز بحران پیش برده اند وبا دریافت وامهای 30 درصدی حقوق بستگان شوراها را می دهند، اگر این شهرداران خدای ناکرده بخاطر اینگونه تخلفات برکنار شوند بازپرداخت این وام های کلان برعهده چه کسی خواهدبود .
    آیا این اجحاف درحق مردم و حیف و میل بیت المال نیست ؟ 
    وحضرتعالی که اینچنین دقیق اطلاع دارید شهرداران برای پرداخت حقوق به افرادی که خلاف قانون و بدون ضابطه جذب شده اند ، وام های کلان می گیرند چرا جلوی این تخلف را نمی گیرید ؟ 
    آیا مسئولیت قانونی و شرعی برای جلوگیری از این تخلف احساس نمی کنید ؟ 
    • الف
    • 17 دی 1394 18:38
    • 0
    ای کاش این شوراها جمع شوند فقط هزینه روی دست دولت و ملت میگذارند،و از روی لجبازی هیچ وقت شهردار خوب معرفی نمیکنند .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید