پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / اجتماع
شناسه خبر: 1796
  • 0

ایجادزیرساخت های گردشگری دراطراف آبشار افرینه ازمطالبات برحق مردم این دهستان

آبشار زیبای افرینه پذیرای گردشگران می شود

درفاصله حدود 80 کیلومتری جنوب شهرستان خرم آباد ودرکنارجاده خرم آباد- پلدخترآبشاری چشم نواز و دلفریب بعنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لرستان خودنمایی می کندکه در جوار روستای افرینه قرار دارد و به همین نام نیز معروف و مشهور است.

بالاگریوه -درجوارجاده خرم آباد –اندیمشک ودرحدود 80 کیلومتری جنوب شهرستان خرم آباددرکنار جاده خرم آباد- پلدخترآبشاری چشم نواز ودلفریب بعنوان یکی ازبهترین جاذبه های گردشگری لرستان خودنمایی می کندکه در جوار روستای افرینه قرار داردو به همین نام نیزمعروف و مشهور است.


این آبشارکه درسال های غیرخشکسالی یکی ازپر آب ترین آبشارهای ایران بشمارمی رود،مابین دو شهرخرم آباد و پلدختر قرارگرفته و درفصلهای تابستان وبهار پذیرای گردشگران بی شماری است.


 رودخانه چولهول که ازدره سید طائی،ریخان، آبسرد، کوگان و چمشک سرچشمه گرفته است پس ازعبورازدره پر پیچ وخم چولهول آبشار افرینه را تشکیل داده و سپس به رودخانه کشگان می ریزد.

 

 ازآنجا که آبشارافرینه درایام تعطیلات نوروز و فصل بهار پذیرای خیل عظیمی ازمسافران وگردشگران بوده اما فاقد مکان مناسبی برای استراحت و تفرج آنان می باشد، مردم ودهیاری افرینه سالهاست از طریق مقامات و نهادهای مسئول همچون میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری، بخشداری ،بنیادمسکن و...پیگیر احداث بناها و محوطه هائی جهت استفاده گردشگران ومسافران درکنار این آبشار زیبای طبیعی هستند.
سرانجام درسال جاری باپیگیریهای دهیاری افرینه ومساعدت فرماندارشهرستان و بخشدارمعمولان ،ازطریق مدیریت میراث فرهنگی شهرستان واستان، ومسئول بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به امرمحوطه سازی و ساخت نمازخانه و سرویس های بهداشتی درکنار آبشار افرینه تخصیص داده شده است.که اقدام مسئولان درزمینه تأمین اعتبارقابل تقدیرمی باشد.

 

نکته حائزاهمیت دراین زمینه آنست که چنانچه اعتبارات کافی برای ساخت سایربناهای اطراف این آبشارزیبا تأمین گردد ،می تواند بعنوان یکی ازبهترین جاذبه ای گردشگری استان مطرح شده و ازاین طریق اشتغالزائی بسیارمناسبی نیزبه همراه داشته باشد.

تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 24 بهمن 1394 14:36
    • 0
    بنده با توجه به شغلم حدود24سال از این استان رفته ام و سالی چندین باراستان می ایم اما استان در مقایسه با جاهای دیگر پیشرفت نکرد که هیچ پسرفت هم داشته ؛مقایسه ای که بنده از شهری که الان زندگی می کنم نسبت به 24سال پیش از لحاظ شهرسازی اصلاًقابل مقایسه نیست اون موقع خیابان اصلی شهر به زور ماشین ها از کنار هم رد می شدن اما الان خیابانش نه مثل تهران اما حداقل به سبک تهران درست کرده اند که این هم از مدیریت شهری بوده نه بودجه دولتی ؛ استان ما با داشتن این همه جاذبه طبیعی گردشگری نه تنها موجب رونق استان از این مواهب طبیعی نشده بلکه حتی تبلغ هم نشده و نمی شود ، دلخوشی هموطنان و مسئولین ما دراستان شده برنامه هایی مثل شوگار!!! اون هم با برنامه هایی که بیشتر مردم استان را زیر سوال می بره و به تمسخر می گیره!!! اما اینجا که من هستم هیچ منطقه گردشگری طبیعی ندارد یالااقل بسیاربسیار کم دارد اما با مدیریت مسئولین وساماندهی شهری درایام تعطیلات به اندازه چندصد برابر بودجه استان ما از همین راه درآمدزایی می کنند؛ کار به جایی رسیده که در ایام سال هم شهر و استان از مسافرین پر شده وحداقل برای کاسب و مردم عادی موجب رونق اقتصادی انها می شود اما مسئولین استان ما از تبلیغ مناطق گردشگری خدادادی هم عاجزند!!!!چرا ؟؟؟؟ به کی باید شکایت کرد!!!!
    • بالاگريوه اي
    • 17 دی 1394 08:06
    • 0
    بقعه ي آقا سيدمحمد معمولان هم نيازبه توسعه بهتر و بيشتري دارد اميدواريم  گزارشي در اين مورد هم تهيه كنيدبا تشكر
    • جوان
    • 17 دی 1394 07:32
    • 0
    با سلام و ارادت
    دست مریزاد به مرد دوست داشتنی، کسی که تنها چیزی که برایش مهم نیست منافع شخصی میباشد.در بحبوهه زمانی که برخی خبرنگارنماها سایت و پایگاههای خبری خود را به مصاحبه و خبر از کاندیداهای مورد نظر و هم طیف خودشان اختصاص داده اند جناب آقای احمدی منافع شهرستان را در نظر گرفته است.آ
    درود بر شما

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید