شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1528
  • 0

معاون اجرائی رئیس جمهور:

عملیات اجرایی سد معشوره از همان ابتدا بدون کارکارشناسی شروع شده است.

محمدشریعتمداری گفت: ازهمان ابتدا پیش ازتنظیم قرار داد اجرای عملیات سدمعشوره ،مبلغ 500 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی سد به پیمانکار داده شده است که این امر باعث مشکل و تاخیر در عملیاتی شدن پروژه در وزارت نیرو شده است.

بالاگریوه - محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور گفت: عملیات اجرایی سد معشوره از ابتدا بدون کار کارشناسی و تنظیم قرارداد با پیمانکار شروع شده  است.
محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ایستگاه فیض آباد شهرستان سلسله افزود:عملیات ساخت این سد با تغییر مشخصات فنی و اصلاح نقشه ها وبا حجم آبگیری محدودتر و مخزن کوچکتر که لطمه ای هم به محیط زیست وارد نکند اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: سد معشوره کوهدشت با تغییر مشخصات فنی برای تامین حداقل آب مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت و همچنین به عنوان یک سد تنظیمی برای شهرستان پلدختر و پایین دست و همچنین برای جلوگیری و کنترل آسیب ها و سیلابهای در مناطق پایین دست عملیاتی می شود .
وی ادامه داد: در اجرای این طرح پیش از از تنظیم قرار داد ،مبلغ 500 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی سد به پیمانکار داده شده است که باعث مشکل و تاخیر در عملیاتی شدن پروژه در وزارت نیرو شده است.
شریعتمداری در خصوص موانع اجرای طرح سد معشوره  گفت: پرداخت هزینه و کار غیر کارشناسی در ابتدای آغاز عملیات اجرایی این سد باعث شد در تنظیم قرارداد با وزارت نیرو با تاخیر مواجه شویم.
وی اظهار داشت: با پیگیری های مکرر استاندار لرستان و جلسات کارشناسی که در تهران برگزار شد و منافع این سد برای مردم منطقه و مناطق بالادستی و پایین دستی که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت عملیات اجرایی شدن آن پس از ده سال آغاز شد.
سد معشوره یک سد بتونی دو قوسی در دست احداث است که در شهرستان کوهدشت لرستان قرار دارد و ساخت این سد مناقشه های زیادی را بین استان خوزستان و استان لرستان به وجود آورد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • علی اکبر
    • 7 شهریور 1394 20:54
    • 0
    شایعه سازان الان بدانند نماینده دروغ نگفت بلکه دیگران کذب می گفتند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید