پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جنگ نرم
شناسه خبر: 1523
  • 0

فرمانده سپاه لرستان :

بعضی ها تهاجم فرهنگی دشمن را تبادل فرهنگی می دانند

سردارمرتضی کشکولی فرماده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه تبادل فرهنگی زمانی است که در یک فضای عادلانه زمینه برای تبادل فرهنگی و مناظره فراهم گردد؛واکنون این تبادل یک طرفه می باشد، برخی ها به اشتباه تهاجم فرهنگی دشمن را تبادل فرهنگی می دانند درحالی که غرب با استفاده از هزاران شبکه ماهواره ای و ابزار ارتباطی مشغول شبهه افکنی است .

بالاگریوه - سردار مرتضی کشکولی در گردهمایی فرزندان دختر پاسداران در خرم آباد که به مناسبت دهه کرامت توسط حوزه فرهنگی و خانواده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد، گفت:  چالش غرب با جمهوری اسلامی ایران متاثر از دینمداری نظام در جنبه های فردی و اجتماعی و سیاست و اجتماع است.
به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تاکید بر دینمداری در تمام جنبه های فردی، اجتماعی و سیاسی تحول ایجاد کرد افزود: امروز دعوای دنیا ما با نیز بر سر همین مساله است؛ چرا که انها می گویند که ما نباید دین را در سیاست و دیگر ابعاد زندگی دخیل کنیم.
فرمانده سپاه لرستان از هویت دینی و مذهبی به عنوان یکی ازعوامل قدرت نام برد و گفت: غرب با دینی که منافع آنها را به خطر نیندازد تقابلی ندارند.
کشکولی با تاکید بر اینکه غرب با حکومتی که می خواهد در سیاست و اجتماع دین مدارانه عمل کند مخالف است ادامه داد: بخشی از درگیری مذهبی و سیاسی ما با غرب بر سر مساله زنان است؛ چرا که نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری است و در واقع آنها هیچ جایگاهی برای زن و خانواده قائل نیستند.
وی با بیان اینکه غربی ها معتقدند که همه انسان ها باید یکسان و مانند آنها فکر کنند تصریح کرد: غربی ها برای تحقق این خواسته خود از ابزار اینترنت و رسانه مرزهای جغرافیایی را از میان برداشته اند.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه برخی ها به اشتباه تهاجم فرهنگی دشمن را تبادل فرهنگی می دانند گفت: تبادل فرهنگی زمانی است که در یک فضای عادلانه زمینه برای تبادل فرهنگی و مناظره فراهم باشد؛ اما در حال حاضر این تبادل یک طرفه است به گونه ای که غرب با استفاده از هزاران شبکه ماهواره ای و ابزار ارتباطی مختلف مشغول شبهه افکنی است و کسی هم نیست که به این شبهات پاسخ بدهد.
کشکولی افزود: امروز غربی ها در قالب های مختلف نظیر عکس، کاریکاتور، فیلم و سینما و طنز می خواهند ریشه دین را بزنند.
وی تصریح کرد: غربی ها به گونه ای عمل می کنند که جوان مسلمان به عنوان یک جوان دیندار از مسیر دینداری منحرف شود.
فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه جراحتی که انسان در جنگ نرم متحمل می شود بر خلاف جراحت جنگ نظامی بدون درد و خونریزی است اضافه کرد: عملکرد جنگ نرم به گونه ای است که نهایتا فرد را در سرزمین خود به سرباز دشمن تبدیل می کند.
کشکولی با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که دیگر جنگ نظامی برای رویارویی با انقلاب اسلامی کارساز نیست؛ از این رو در قالب جنگ نرم به تقابل با نظام اسلامی برخواسته اند اظهار کرد: کمیته خطر آمریکا از 10 سال قبل بر این موضوع که دیگر جنگ نظامی بر انقلاب اسلامی اثرگذار نیست و باید به براندازی نظام از درون و جنگ نرم پرداخته شود تاکید کرده است.
وی از شبکه های ماهواره ای به عنوان یکی از ابزارهای دشمن برای براندازی نظام نام برد و تصریح کرد: اگر چه کشور در تمام زمینه ها تحریم بوده است؛ اما با این وجود همواره شاهد ورود آخرین تولیدات مربوط به تلفن همراه، یارانه و نرم افزارهای ارتباطی به عنوان بخشی از ابزار دشمن در جنگ نرم به بازارهای کشور بوده ایم.
فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه در جنگ رسانه ای نمی توانیم اینترنت و شبکه های ماهواره ای را قطع کنیم اما باید به سطحی از شناخت برسیم که تشخیص دهیم که در این فضا چه حرفی خیرخواهانه و چه حرفی غیرخیرخواهانه است گفت: غربی ها به دنبال تغییر سبک زندگی در کشورمان هستند.

دسته بندی: جنگ نرم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید