شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1477
  • 0

امام جمعه پلدختر درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح کرد:

کسانی که نماز جمعه را درفردمنحصرمی دانند درک درستی ازدین ندارند

بالاگریوه / امام جمعه پلدختر:نهادنمازجمعه متکی به شخص نیست و کسانی که نمازجمعه را موروثی و در شخص منحصر می کنند چیزی ازدین نفهمیده اند.

به گزارش بالاگریوه صبح امروز درجلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر با حضور امام جمعه ،فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از خبرنگاران و اصحاب رسانه پلدخترتجلیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر در این نشست با اشاره به جایگاه با اهمیت خبرنگاران گفت:خبرنگاری ازمشاغل سخت محسوب شده و خبرنگاران رسالتی عظیم برعهده دارند که باید با الگو گرفتن از شهید صارمی رسالت خود را به سرانجام برسانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر با اشاره به اینکه مسئولین نبایستی نسبت به خبرنگاران بی تفاوت باشندتصریح کرد: خبرنگاران بایستی روحیه انتقادی داشته باشنداما ازانعکاس وانتشار مطالب خلاف واقع پرهیزکنند.
امام جمعه پلدختر با بیان اینکه انتقاد لازمه پیشرفت است ولی در این بین حساب غرض ورزان از بقیه جداست افزود: قداست خبرنگاری باید حفظ شود و مطالب خلاف واقع مطرح نشود چون این کار مصداق بارز نشر اکاذیب است.

وی با بیان اینکه برخی افراد تحت نام خبرنگار به دنبال منافع و اغراض شخصی هستندتصریح کرد: آنها قلمشان مسموم و حسابشان ازخبرنگاران جداست و نباید جزو قشر زحمتکش خبرنگار به حساب بیایند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه با اشاره به اینکه امسال دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزارخواهدشد افزود: مسئولین باید با انتخاب معتمدان و مجریانی بی طرف که خودشان درانتخابات ذی نفع نباشنداعتماد مردم را جلب کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه این ذی نفع ها هستند که فضا را ملتهب می کنند تصریح کرد: اگر مردم واقعیات را بدانند هیچگاه جو ملتهب نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سوری با اشاره به موضوع نماز جمعه گفت: برای تشویق مردم و جوانان و نوجوانان به شرکت دراین فریضه الهی بایستی فضیلت های نمازجمعه و جماعات درجامعه تبیین شود.
وی با نقل حدیثی ازامام صادق (ع) درخصوص فضائل روز جمعه گفت: جمعه عید مسلمین و افضل ترازعیدفطروقربان است و بنا به تأکید ائمه معصومین سزاواراست کارهای ثواب و مستحبات را به روز جمعه موکول کنیم.
امام جمعه پلدختر نمازجمعه را پشتوانه و تقویت کننده نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و با تأکید براینکه این نهاد متکی به شخص نیست خاطرنشان کرد:بی تفاوتی نسبت به این فریضه بی تفاوتی به اصل نظام است و کسانی که نمازجمعه را موروثی و در شخص منحصر می کنند چیزی ازدین نفهمیده اند.
وی با بیان اینکه بیان مسائل روز و مشکلات و مطالبات مردم وظیفه ذاتی خطیب نماز جمعه است و البته در بیان مسائل نباید هتاکی صورت گیرد.افزود:گرچه بعضی ها شاید از انتقاد و بیان مسائل و مشکلات مردم خوششان نیاید اما به هر حال اینها از رسالت های امام جمعه بشمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین سوری درپایان سخنان خود گفت: برخی دینداری شان عاریتی است و اعتقاداتشان بر مبنای منافع است و دین را فقط در راستای منافع خود معنی می کنند.

نمازجمعه متعلق به نظام و نماد اتحاد ملت قهرمان ایران است
فرماندارپلدختر نیز در این نشست با اشاره به جایگاه خبرنگاران گفت: کار خبرنگار سخت و حرمت قلم خیلی بالاست اما خودخبرنگاران باید این حرمت رارعایت کنند و قلم را طوری بچرخانند که در راستای تقویت نظام و حضور حداکثری مردم باشد.
قدرت اله ترابی نژاد با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: حضور حداکثری مردم و مشارکت آنها بدون هرگونه تنش نیازمند همکاری اصحاب رسانه است.
خبرنگاران ازتعصبات قومی و طایفه ای پرهیزکنند
رئیس دادگستری پلدختر نیزدراین نشست با اشاره به اینکه ارزش و رسالت خبرنگاری تا به آن اندازه اهمیت دارد که خداوند به قلم و آنچه می نویسد سوگند یادکرده است افزود: بایستی درجلسات و نشست ها شأن و منزلت خبرنگاران حفظ شود و به آنان اجازه طرح دیدگاهایشان داده شود.
بیژن سوری درادامه از رفع مشکل پزشکی قانونی در شهرستان خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای تامین موضوع پزشکی قانونی با حضور مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بررسی و دکتر عادل با رفع موانع همکاری اش همچنان بعنوان پزشکی قانونی پلدختر فعالیت خواهد کرد.

بیان اخبار گذشتگان درقرآن کریم نشان دهنده جایگاه والای خبرنگاری است
درادامه این جلسه فریدون کریمی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر خبرنگاران را به واسطه رسالت سنگین شان نقش آفرین توصیف کرد و افزود : انتخاب روز خبرنگار پس از شهادت شهید صارمی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور بوده و لازم است اصحاب رسانه درانجام فعالیت های خبری و رسانه ای خود به آن شهید والامقام اقتدا نمایند.

کریمی فرد با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه افرادی بوده اندکه مسئولیت خطیر انتقال خبر به دیگران را بر عهده داشته اندیادآورشد: بیان اخبار گذشتگان درقرآن کریم نشان دهنده اهمیت نقش انتقال اخبار و واقعیت هاست.
کریمی فرد خبرنگاری را نه فقط یک واژه بلکه یک راه دانست و افزود: خبرنگارمتعهد سهم عظیمی در بیان واقعیت های جامعه داشته و ریشه در تاریخ وجریانهای تاریخ ساز بشری دارد که زبان او وجدان عمومی بشریت وبیان او روشنی بخش هر واقعیت و حقیقت است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی پلدختر با اشاره به اینکه خبرنگار مدافع حقوق مردم وتصویرگر روایات زندگی وتحولات سیاسی ،اجتماعی واقتصادی است خاطرنشان کرد : البته خبرنگاران و اصحاب رسانه بایستی در انتقال اخبار و واقعیتها اصل امانت داری را رعایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر سپس به موضوع ساماندهی رسانه های شهرستان اشاره و تصریح کرد: انشاالله دراین راستا درآینده نزدیک کانون خبرنگاران شهرستان را با بهره گیری از آراء و نظریات فعالان این عرصه تشکیل خواهیم داد.
درپایان این مراسم هدایائی توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به خبرنگاران و اصحاب رسانه اهداگردید.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید