شنبه، 1 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر
شناسه خبر: 1472
  • 1

درآئین تجلیل از خبرنگاران شهید لرستان مطرح شد:

بوسه مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صارمی گواه ولایتمداری آن شهید

بالاگریوه/برادرشهید:شهیدمحمودصارمی تنهاخبرنگاری بودکه تا آخرین لحظات عمرش حس وظیفه‌شناسی و ولایت‌مداری رارعایت نمود.

آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار لرستان با حضور خانواده‎خبرنگاران شهید استان شهیدان محمود صارمی و علیرضا حیدریان وجمعی از مسئولان در هتل ساليز خرم‌آباد برگزار شد،
به گزارش بالاگریوه دراین مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندارلرستان ضمن تجلیل ازمقام شامخ خبرنگاران شهید لرستان گفت : شهیدان صارمی و حیدریان با نثار خون خودشان این افتخار را هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و استان لرستان برای همیشه پایدار و جاودانه کرده‌اند.
سید سعید شاهرخی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و قلم که نقش انکارناپذیری در رشد و توسعه همه جانبه استان دارند افزود:خبرنگاران دیده‌بان‌ حافظ حقوق اجتماعی وسیاسی مردم هستند.
 شاهرخی با اشاره به در پیش داشتن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش رسانه‎ها در با شکوه‌تر کردن این رویداد ملی مهم و اساسی است.

وی سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری مردم ، رقابت سالم و در نهایت امنیت انتخابات را چهار شاخص برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور دانست وگفت چنین انتخاباتی تضمین‌کننده بقا، عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
ذوق و استعداد، سرعت عمل درانتقال خبر، توجه به واقعیات و داشتن اطلاعات وسیع از الزامات حرفه خبرنگاری است.
دراین آئین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه آموزش های تخصصی از الزامات حرفه خبرنگاری است، افزود : در صدد برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران هستیم.
حجت الاسلام حنان مسئولیت اجتماعی و مسئولیت پذیری را از ضرورت های جدی خبرنگاری دانست وتصریح کرد: اخیرا معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند که حق بیمه خبرنگاران به همراه یارانه به حساب مدیران مسئول نشریات واریز شده است .
نباید هیچ دری به روی خبرنگاربسته شود.

دراین مراسم رئیس خانه مطبوعات لرستان با تبریک روزخبرنگار به اصحاب رسانه افزود: برای همه ما افتخار بزرگی است که مناسبت این روز به خاطر شهیدی از استان لرستان است.
عزت الله چنگائی با برشمردن  مشکلات خبرنگاران در لرستان گفت: مشکل اصلی ما در استان تثبیت و باور جایگاه خبرنگار است.
وی افزود: مایه تاسف است که دراستان ما دوربین خبرنگار را می‎گیرند و اجازه کار به او را نمی‌دهند درحالی که نباید هیچ دری به روی خبرنگار بسته شود
 درادامه این مراسم مادر شهید حیدریان ضمن قرائت قطعه شعری درمورد شهیدان و قدردانی از همه کسانی که این مراسم را برپا کرده بودند، گفت: من از تمام کسانی که با برگزاری چنین مراسم‎هایی نام پسر شهیدم را زنده‌نگه می‎دارند، کمال تشکر را دارم.
همچنین برادر شهید محمود صارمی نیز در خصوص روز خبرنگار گفت : خوشحال هستم از اینکه روزی به نام روز خبرنگار در ایران پهناور و آن هم به نام یک ایرانی ارزشمند و به نام یک لرستانی و یک بروجردی در شهر فرزانگان نام‌گذاری شده است.

صارمی ادامه داد: تنها سخن من این است که نگذارید مرکب قلم شهید صارمی خشک شود، چون شهید صارمی تنها خبرنگاری بود که تا آخرین لحظات عمرش حس وظیفه‌شناسی و ولایت‌مداری را رعایت نمود و سرانجام در روز 17 مرداد سال 1377 خودش خبر شهادت خود را به سراسر جهان مخابره کرد.
برادر شهید صارمی با بیان اینکه برای مردم لرستان افتخاراست که مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صارمی همانند تابوت شهید آوینی بوسه زد، تصریح کرد: این افتخاری است، برای شما خبرنگاران که درزمان شهادت این شهید بزرگ تمام خروجی‌ها و ورودی‌های خبرگزاری‌های سراسر دنیا یک دقیقه سکوت می‌کنند.

حواشی مراسم

عدم حضوراستاندار ، نماینده ولی فقیه دراستان و مدیران کل دستگاههای اجرائی استان دراین مراسم از نکات قابل تامل برای خبرنگاران بود
همچنین درحالی که پیش از برگزاری این مراسم مسئولان ارشاد از تقدیر ۴۰۰ خبرنگار و پیشکسوت مطبوعات استان خبر داده بودند یکی ازدیگر حاشیه های این برنامه عدم تجلیل ازخبرنگاران حتی با دادن یک لوح تقدیر بود .
سلام کردن شاعر طنزپرداز مدعو این مراسم صرفاً به" جناح چپ سالن "وسرودن شعر باموضوع دماغ و...درمراسمی که مزین به نام دو شهیدعرصه خبر بود، ازنکات قابل تأمل این مراسم و مورد سوال و انتقاد بسیاری ازاصحاب رسانه بود.

دسته بندی: انتخاب سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید