چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1312
  • 0

استاندارلرستان:

ظرفیت کشاورزی پلدخترمی تواند نرخ بیکاری را تک رقمی کند

بالاگریوه-تبدیل ۲۷۰۰هکتار از اراضی دیم پلدختر به آبی در سال ۹۴، پیگیری تخصیص اعتبار سد چولهول ،تعین تکلیف پالایشگاه و موافقت بانک ملی با اعطای تسهیلات به کارخانه سیمان پلدخترمحورجلسه شورای اداری استان لرستان درپلدختر

به گزارش بالاگریوه استاندارلرستان به همراه محمداصلانی معاون عمرانی ، چگنی معاون برنامه ریزی ، غضنفری مدیرکل جهادکشاورزی و بیرانوند معاون آب منطقه ای لرستان برای پی گیری روند اجرائی پروژه های کشاورزی و راه سازی شهرستان پلدختر ظهرروز پنجشنبه 20 فروردین درپلدختر حضوریافت.

دکترکائیدی نماینده مردم پلدختر و معمولان درجلسه بررسی روند پیشرفت پروژه های آب رسانی به اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر با اشاره به نام گذاری سال 94توسط مقام عظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری امسال را مزین کردند به سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت ، که این امر برگرفته از همان واعتصموا به حبل الله جمیعاً قرآن کریم و وحدت کلمه مورد تأکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه دراوایل انقلاب است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با شناخت دقیقی که از دشمنان و توطئه های رنگارنگ آنان دارند وآینده نگری معظم له مبنی براینکه دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین ملت و دولت هستند این نامگذاری دقیق و حساب شده را انجام دادند.

 

آنچه انقلاب را درمقابل همه توطئه ها حفظ می کند وحدت وهمدلی است

 

دکترکائیدی با اشاره به ضرورت وحدت و انسجام و همدلی مردم و مسئولین تصریح کرد: نه بمب اتم و نه هیچ سلاح دیگری برای دفاع ازانقلاب اسلامی کارساز نیست بلکه آنچه می تواند انقلاب و نظام را دربرابر خطرات و توطئه های دشمنان حفظ کند وحدت و همدلی است .

نماینده پلدختر دربخش دیگری از ظهارات خود استاندارلرستان رادرایجاد فضای همدلی و وحدت  دراستان موثردانست و با مخاطب قراردادن استاندارلرستان گفت: شما فردی پرتلاش، هستید که کارهای بزرگی دراستان انجام داده اید وانشاالله این روند تعامل و همدلی و هم افزائی دراستان همچنان استمرارداشته باشد.

نماینده پلدختر و معمولان درمجلس شورای اسلامی با انتقادشدید از روند اجرائی پروژه های آبرسانی به اراضی کشاورزی شهرستان نسبت به طولانی شدن پروژه های پمپاژدشت های واشیان، جایدرو چم مهربه آب منطقه ای استان تذکرداد که هرچه سریعتر نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام و درراستای رفع نگرانی مردم گام بردارند.

کائدی همچنین ضمن تأکید بررفع موانع اجرای پروژه های گلخانه پلدختر، استخرشنا ، مسکن مهر و آسفالت راه های روستائی وبین مزارع با اشاره به پرحادثه بودن جاده افرینه تا زورانتل از استاندارلرستان خواست نسبت به پیگیری این موضوع دستورات لازم را صادرکنند.

نماینده پلدختر و معمولان درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از مهندس کاکاوند مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی درخصوص تأمین آب شرب مردم روستاهای استان وشهرستان پلدختر توصیه کرد که نسبت به رفع مشکل آب شرب روستاهای داداگلاب و کورشوراب بخش معمولان تسریع گردد.

علی کائیدی با اشاره  به بحت توافق هسته ای گفت: الحمدلله تیم مذاکره کننده با پشتیبانی و مقاومت ملت جریان را به جائی رساندند که ابرقدرت ها درمقابل عظمت ملت ایران به تکریم واداشته شوند و به خواست ملت بزرگ ایران تن بدهند.

وی تصریح کرد انشاالله روند بحث ها به گونه ای است که ما به حقوق خود که همان حق غنی سازی، تحقیق و توسعه و لغو تمامی تحریم هاست خواهیم رسید.

                           بهره برداری از ۲۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دیم به آبی در سال 94

 

هوشنگ بازوند استاندارلرستان نیز درجلسه بررسی طرح های آبرسانی به اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر درمحل فرمانداری این شهرستان  با بیان اینکه فتوای تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص هسته ایی در تاریخ ثبت خواهد شد.گفت: همدلی و همزبانی فرصتی بی بدیل برای توسعه در کشور است.

استاندار افزود:نمایندگان لرستان به خصوص در اعتبارات ماده ۱۸۰با مدیریت ارشد استان لرستان بیشترین تعامل را داشته اند.

وی اظهار داشت: اعتبارات استان لرستان نسبت به سال گذشته جهش چمشگیر و قابل توجه ایی داشته و این مرهون تعامل صورت گرفته در سطح استان است.

بازوند با اشاره به اینکه توجه به زیر ساخت ها و توسعه کشاورزی در شهرستان پلدختر می تواند به برون رفت از وضع موجود منجر شود.خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب بخش کشاورزی و حمایت از آن درپلدختر می توان نرخ بیکاری را دراین شهرستان تک رقمی کرد .

نماینده عالی دولت در لرستان اظهار کرد: ۲۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر تا پایان سال ۹۴از دیم به آبی تبدیل خواهند شدکه مهم ترین آنها پمپاژ آمیران کوشکی، زیودار،ملیون،جلگه خلج،چم مهر و واشیان خواهد بود.وی افزود: طرح شهرک گلخانه ایی با ۹۰۰میلیون اعتبار در سال ۹۳با ظرفیت ۳۵۰۰تن محصولات گلخانه ایی و ۱۸۰نفر اشتغالزایی و پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد درهفته دولت زیرساختهای ان تکمیل و اماده واگذاری به بهره برداران بخش خصوصی است.

 

احداث سد چولهول مصوب شده است

 

استاندارلرستان دراین جلسه سد چولهول را یکی از زیرساخت های مهم کشاورزی عنوان کرد و افزود: احداث سد چولهول قبلاً با پیگیری های نماینده محترم مردم پلدختر و معمولان درمجلس شورای اسلامی مصوب شده و ما وظیفه داریم برای تخصیص اعتنبار اجرای این سد تلاش کنیم .

پمپاژ واشیان و روضه نماینده پلدختر

بازوند اظهار داشت:۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت واشیان با تخصیص اعتبار ۲/۵میلیارد تومانی در دو بخش ۳۰۰هکتار در هفته دولت و ۲۰۰هکتار در دهه فجر ۹۴به بهره برداری خواهد رسید.وی گفت:دشت واشیان از پروژه های مدت دار و زمانبر با اعتبار استانی است به طوری که روضه ایی که نماینده پلدختر برای این پروژه در طی چندین سال گذشته خوانده انرا به عنوان طرحی شناخته شده حتی در سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.

استاندار لرستان از بهره برداری پروژه های آبی کردن اراضی آمیران کوشکی و جلگه خلج و زیودار در دهه فجر خبر داد و گفت:آمیران با ۲۰میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۳۰درصدی و سطح اراضی ۲۰۰هکتار،جلگه خلج و همچنین زیودار با ۲۰میلیارد ریال اعتبار مصوب و همچنین پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی در خط انتقال و سطح ۲۰۰هکتار در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

 

کارخانه سیمان و پالایشگاه پلدختر

 

استاندار لرستان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های تعهد داده شده کارخانه سیمان از سوی استانداری گفت: ما تعهد داده ایم زیر ساخت های کارخانه سیمان را فراهم کنیم و بدین منظور با پیگیریهای نماینده مردم پلدختر و همچنین تعهدات استانداری بانک عامل قبول کرده که تسهیلات اختصاص یافته به سیمان پلدختر هرچه سریعتر اعطا گردد.

وی با ابراز تاسف از وضعیت پالایشگاه پلدختر گفت:پالایشگاه یک مطالبه عمومی است که تداوم این وضعیت اثرات منفی اجتماعی را در بین مردم بر جای خواهد گذاشت.

بازوند افزود:پروژه برای اجرا به دو سرمایه گذار واگذار شده که یکی از این سرمایه گذاران قرارگاه خاتم الانبیاء ودیگری قرارگاه قائم و زیرمجموعه قرارگاه خاتم است و مهندسین مشاور در حال مطالعه طرح هستند.

استاندار اظهار داشت:مکاتبات با وزیر نفت در خصوص تاییدیه خوراک ۳۰هزار بشکه ایی احداث پالایشگاه انجام گرفته و لذا این پروژه ظرف سه ماهه آینده تعین تکلیف خواهد شد.

استاندارلرستان با اشاره به موضوع آب روستائی گفت : در بحث آب روستایی کارهای بزرگی در پلدختر انجام گرفته که بی سابقه است.

بازوند با انتقاد شدید از بی تفاوتی بعضی مدیران نسبت به طولانی شدن روند ساخت برخی پروژه ها تصریح کرد: برخی از پروژه ها بین ۱۰تا ۱۳سال عمر دارند که مایه تاسف است.

وی گفت:امور آب منطقه ایی لرستان نسبت به اتمام پروژه ها ی حوزه آب حساسیتی نشان نمی دهد به طوری که گویا فایده و منفعت انها در این روند است.

مطالعه راه آهن دورود- خرم آباد به پلدختر- اندیمشک

وی با ابراز رضایت از وضعیت راههای شهرستان پلدختر گفت:با تلاشهای صورت گرفته و اعتبارات تخصیص یافته خوشبختانه در حوزه راه کارهای خوبی انجام گرفته که چشمگیر است.

استاندار لرستان  همچنین در این جلسه، آخرین وضعیت راه‌آهن درود ـ خرم‌آباد و پلدختر ـ اندیمشک را تشریح کرد ه و گفت: مسیر عبور این راه‌آهن انتخاب شده و کارهای مطالعاتی آن در دست اقدام است.وی افزود: راه اهن دورود به خرم آباد عملیات اجرایی آن آغاز و در فاز دوم نیز مطالعه فاز یک دورود خرم آباد به پلدختر اندیمشک انجام گرفته و به زودی اعتبار برای شروع عملیات اجرایی آن اختصاص خواهد یافت.

 

رشد 850 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان پلدختر نسبت به  سال گذشته

 

فرماندار پلدختر در این جلسه گفت:اعتبارات عمرانی شهرستان پلدختر نسبت به  سال گذشته ۸۵۰ درصد رشد داشته است.

قدرت اله ترابی نژاد افزود: اعتبارات مصوب سال 92 شهرستان پلدختر را 18 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ازاین میزان فقط  ۱۹درصد تخصیص یافته بود .

وی گفت:در سال ۹۳ اعتبار تخصیص یافته به شهرستان درسرفصل های مختلف 50 میلیارد تومان بوده که ۸۵۰در صد رشد را نسبت به سال  92  نشان می دهد.

ترابی نژادافزود : مبلغ 40 میلیارد و 205 میلیون تومان معادل ۸۳درصد از اعتبارات سال 93 به 121 پروژه تخصیص یافته .که مهمترین آنها 5 پمپاژ شهرستان بوده است .

وی بابیان اینکه در برخی پروژه ها مشکلات خاصی داریم که باید موانع اجرایی شدن آنها رفع شود.تصریح کرد : جایدر بزرگترین پروژه پمپاژهای پلدختر است که اگر فاز بندی نشود آب در هاون کوبیدن است.

ترابی نژاد اظهار داشت : استخر شنای پلدختر به پیمانکار جدید واگذار شده و طی قرار دادی ده ماهه فعالیت خود را شروع کرده و قول داده که تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید