پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت / جنگ نرم
شناسه خبر: 1268
  • 0

فرمانده بنیادفرهنگی خاتم الاوصیاء:

جنگ نرم جنگ نفر به نفر، عقول به عقول، قلوب به قلوب و تصرف قلوب است

بالاگریوه : حسین یکتا ظهر امروز در همایش افسران فرهنگی استان لرستان با عنوان «جنگی که بود جنگی که هست» گفت : زمانی که ما جبهه رفتیم، دانشگاه شد و شما که به دانشگاه آمدید، جبهه شد.

به گزارش بالاگریوه حسین یکتا ظهر امروز در همایش افسران فرهنگی استان لرستان با عنوان «جنگی که بود جنگی که هست» که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: زمانی که ما جبهه رفتیم، دانشگاه شد و شما که به دانشگاه آمدید، جبهه شد.

وی افزود: شما افسران فرهنگی مانند آن بسیجیانی که  به جبهه رفتند قبول کردید در این عرصه و صحنه باشید و از سر درد و برای درمان دور هم جمع شدید و اصل آن وظیفه و تکلیف است و به دنبال یک مأموریت هستید.

فرمانده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء عنوان کرد: جنگی که اکنون در حال اتفاق است جنگ نرم است و می بینید که چه اتفاقی می افتد و چه بالایی سر این بچه ها می آید و ترکش‌های آن به ما هم برخورد می‌کند و همه به دنبال این هستند که کاری کنند مگر اینکه بی غیرت و بی درد باشد.

وی بیان کرد: در آن زمان همه بسیجیانی که به جنگ آمدند مهارت نداشتند ولی به فرمان امام  خمینی (ره) به جنگ رفتند و با ادبیاتی جنگ اداره شده که شما در وصف آن می سرایید و به خاطر آنها به راهیان نور می روید و در آن زمانی که به زیارت آنها می روید منقلب می شوید.

یکتا تصریح کرد: ما امروز اثر وضعی آن شهدا را در عالم هستی می بینیم ما راجع به اسرائیل و مرکز لابی صهیونیست و راجع به زیر ساخت های موساد حرف می زنیم که از همه طرف ضربه می خورد.

وی خاطر نشان کرد: آن شهدا امروز فتح الفتوح می کنند، امام خمینی (ره)  گفته بود صدام به غیر از خودکشی راهی ندارد امام به ما دروغ نگفته بود و مقام معظم رهبری نیز همین گونه است  چرا که اینها عالم و حکیم و نایب امام زمان (عج) هستند ما نیز باید به خود ببالیم که در این کشور زندگی می کنیم.

فرمانده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی و نام امام خمینی (ره) در عراق است آن زمان که به غربت و غریبی بچه‌های ما شهید شدند به عزت تشییع شدند و نام آنها در دنیا می درخشد.

وی با بیان اینکه زمانی  که ما به جبهه رفتیم دانشگاه شد و شما که به دانشگاه آمدید جبهه شد عنوان کرد: اگر دل شما برای دین خدا می سوزد کاری کنید و از کسانی باشید که برای خدا در این دانشگاه می‌دوند.

یکتا  بیان کرد: در آن زمان دل‌های ما جمع تر  و چشم ها پاک تر بود، قرار بوده ما افسران جنگ نرم باشیم و دین خدا را یاری کنیم ما باید آن قول و قرارهای قبلی را که به خدا دادیم عملی کنیم.

وی  خاطر نشان کرد: از دید من شهدا به یک دلیل  شهید شدند به این خاطر که راست گفتند  که یار امام زمان(عج) هستند و ما نیز باید قول های قبل از کنکور خود را که به خدا داده ایم عملی کنیم چرا که مبنای عالم بله برون است و شهدا نیز پای بله ای که به امام زمان دادند ایستادند و به شهادت رسیدند.

فرمانده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء عنوان کرد: ما را به نیت هایمان می گیرند نه به حرف هایمان و ملائکه نیز بند نیات هستند و عالم عالم نیات است، باید به حکمت عمل فکر کنیم نه به علت آن و کسانی که حکمتی بودند، شهید شدند ولی ما به علت درس می خوانیم و مدرک می گیریم، افسران جوان جنگ نرم مسئولین جمهوری اسلامی نیستند بلکه مأموران انقلاب اسلامی هستند.

یکتا خاطر نشان کرد: ما باید ایثار کنیم ولی امروز حتی به اندازه کم هم ایثار نمی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خداوند نظر کند، اثر می کند گفت: چون جنگ تن به تن و چهره به چهره شبکه‌های اجتماعی شروع شده است، دشمن اصل بودجه را روی ایرانی ها گذاشته است و پول های خود را در جنگ نرم خرج می کند و با پیشرفت علم  در سال 2020 دشمن بیشتر از این پیشرفت می کند و باید به دنبال این باشیم که خداوند به ما نظر کند.

یکتا با اشاره به اینکه در زمان  جنگ عملیات کربلای چهار فقط لشکر 57 توانست خط دشمن را بشکند عنوان کرد: جنگ نرم را جدی بگیرید، چرا که جنگ نرم جنگ نفر به نفر، عقول به عقول، قلوب به قلوب و تصرف قلوب است  و باید در این جنگ تن به تن و چهره به چهره فعال باشید و بتوانید خط دشمن را بشکنید.

وی با اشاره به اینکه همه در زمان جنگ یک تیپ بودند و دوستی‌های خدایی داشتند اظهارداشت: ما دوستی های صادقانه نداریم و دوستی های صادقانه آنها سبب شهادت شد و مزد جهاد شهادت است پیامبر اکرم (ص) نیز در این رابطه فرموده است که جهاد اوقات فراغت من است و پیامبر می داند انسان چه نیاز دارد و ما باید به دنبال کار جهادی و جهاد اکبر باشیم .

وی اظهار داشت: عالم به گفته مقام معظم رهبری در پیچ مهم تاریخی است و مانند مادری که در حال وضع حمل است به خود می پیچد و می خواهد بچه‌ای به دنیا آورد ما نمی دانیم کی این اتفاق می‌افتد ولی جهان شلوغ شده و ما باید زندگی را از دریچه دیگری ببینیم و تمدن اسلامی و مأموریت دانشجویی را از نگاه دیگری ببینیم.

تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 12 اسفند 1393 16:46
    • 0
    باجنگ نرم هم مقابله میکنیم هیچ جنگی به سختی 8سال دفاع مقدس نیست که با دست خالی فقط کمک خداوندوبارهبری امام خمینی (رض)پیروزشدیم الان هم با رهبری فرزانه انقلاب سپاه پاسدارن استادن حوزه و دانشگاه فرهنگیان عزیزکه نقش مهمی دارند به فضل پروردگارپیروز هستیم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید