شنبه، 1 اردیبهشت 1403
رصد بالاگریوه / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1101

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

مناطق عملیاتی درایران مکتب تربیتی نیروهای انقلاب

بالاگریوه: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت : مناطق عملیاتی در ایران مکتب تربیتی نیروهای انقلاب بوده اند .

بالاگریوه- سردار مرتضی کشکولی در جمع دانش آموزان  لرستانی اعزامی به  مناطق جنگی جنوب اظهار کرد: درطول تاریخ عمر بشر جنگ های زیادی اتفاق افتاده است و در خیلی از جاها یک قوم یا کشور مظلوم واقع شده و به نقلی از تاریخ 5 هزار ساله عمر بشر 4 هزار و700 سال در کره زمین جنگ بوده است .

به گزارش تسنیم وی افزود:کشور ایران هم  ازهزار و 700 سال پیش تاکنون هزارو 80 بار با بیگانگان جنگیده است به طوری که در مرز ترکیه فقط با عثمانی  300سال جنگید.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: کشور ایران جنگ های مختلفی داشته است که حدود 40 سال پیش ایران با حمله مغول روبه‌رو شد و ده‌ها سال با روسیه و مدتی در جنوب با انگلیسی‌ها جنگید ولی الان هیچ آثاری از آن جنگ‌ها نیست و توجه دانش آموزان و دانشجویان را به خودش جلب نکرده است اما اکنون چه اتفاقی در جنگ شلمچه، جبهه جنوب و شمال غربی افتاده است که جوانها با گریه وعشق به این مناطق می آیند.

کشکولی بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان وقتی به این مناطق می آیند انگار به مکه و کربلا رفته اند در واقع دانش آموزی که هیچ نسبتی با شهید و انقلاب نداشته است، با یک بار شلمچه آمدن عشق به شلمچه در دلش موج می زند .

وی بیان کرد: شعاری که پیامبر(ص) به ما داد و معروف به شعار توحید است که بگویید که جز الله هیچ بت و خدایی نیست تا رستگار شوید، برای این شعار 83 غزوه داشت و پیامبر(ص) می فرمود بت پرستی نکنید و فقط خدا را بپرستید .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: در جمهوری اسلامی هم یک مرجع تقلید و روحانی آمد و بیان کرد ما می خواهیم شعار و حکومت دین را در این سرزمین پیاده کنیم تا بشریت را از دست طاغوت نجات دهیم و در این راه با هیچ کسی جنگی نداریم ما می خواهیم حکومت دینی را در سرزمینمان اجرا کنیم .

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند ما می خواهیم حاکمیت دین را برای نجات بشر وانسان ها دراین سرزمین جاری کنیم و راه رستگاری را پیش بگیریم برای همین شیاطین به ایران حمله کردند، در واقع این جنگ برعلیه فکر، اعتقادات مذهبی و  دینی بود و ما هیچ خواسته ارضی و سرزمینی نداشتیم . کشکولی عنوان کرد: دشمنان جنگشان با فکر و دینداری در ایران بود آنها می خواستند با دین خدا بجنگند، از یک طرف کل جهان و کشورهای منطقه با 36 کشور دنیا و از طرف دیگر ملتی بود که می خواست کشورش دیندار خدا باشد .

وی افزود: این اتفاق با همه جنگ‌هایی که داشتیم متفاوت است چون جنگ با خدا بود و در واقع یک جبهه پول، ثروت، تکنولوژی و همه کشورهای قدرتمند جهان قرار داشت و طرف دیگر یک ملت با دست خالی که در آن زمان کشور تازه انقلاب کرده و به هم ریخته بود .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: همه ملت ایران روی یک شعار متفق القول بودند تا دین را بر جامعه حاکم کنند و این یکی از علت‌هایی است که این مناطق را تا ابد مقدس کرده است و محلی است که منازعه بین قدرت‌های جهانی و شیطانی با جنود و سربازان خدا شد .

وی عنوان کرد: هر رزمنده و بسیجی که آمد نه به نیت دفاع از مرز بلکه به دفاع از دین می‌آمد و چیزی که این کار را زیباتر کرد، منازعه بود که یک طرف کل جهان و طرف دیگر کشور مظلوم بنا بود بر اعتقادات خودش اصرارکند و روی آن پافشاری کند و کوتاه نیاید .

کشکولی خاطرنشان کرد: این اتفاق که همه را متحیر کرد نیاز است روی آن فکر کنید که در کمال ناباروری این کشور مظلوم، تنها، بی‌تجهیزات و بی تکنولوژی بر تمام کشورهای جهان که مسلح به عده کثیر و تکنولوژی و ثروتمند بودند، پیروز شدند و همه را متحیر کرد .

وی افزود: در یک کلام می‌شود گفت خون بر شمشیر پیروز شد یعنی با استقامت 8 ساله رزمندگان با وضو و طهارت آمدند تا در راه خدا، نه اینکه غیرت ملی برانگیخته شود هرچند آن هم مقدس است، بلکه برای جنگ با کفار و دفاع از دین و رهبر، که این عقیده، به جبهه قداست بخشید در واقع ما سرزمینمان را با همان شعار ونگاه از دست دشمن درآوردیم .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: دومین موضوع که در کمال ناباروری در مناطق اتفاق افتاد جبهه محلی برای تربیت جوانان و نوجوانان بود یعنی هرکس که 6 ماه در جبهه بود و با نیت پاک می آمد به قول خیلی از بزرگان و امام(ره) راه 100 ساله را یک شبه طی می کرد یعنی یک انسان مجاهد فی سبیل الله ساخته و پرداخته می شد که دین و قرآن را می خواست .

وی بیان کرد: فضیلت هایی که در قرآن شمارش شده است اگر کسی بخواهد آنها را در وجودش محقق کند سالیان سال باید مجاهده کند ولی جوانی که چند ماه در جبهه بود همه فضیلت ها در جان وروحش ملکه می شد و وقتی برمی گشت دیگر غیبت، تهمت ودروغ نمی گفت و کاری که خلاف بود انجام نمی داد، آرمانش عوض می شد بلکه در اینجا تربیت می شد .

کشکولی عنوان کرد: در جنگی که با مغول، روسیه، انگلیس داشتیم اصلا اینطور نبود و در هیچ جنگی این اتفاق نیفتاده فقط در جبهه بود که جنبه تربیتی داشت یعنی اینکه با اعتقادات دینی و مذهبی آمدیم از دین و سرزمینمان دفاع کنیم و حاصلش این شد .

وی بیان کرد: سومین حادثه ای که پیش آمد این است که الان شما دانش آموزان اینجا هستید تا عبرت بگیرید در واقع اینجا یک گفتمان ایدئولوژی، فرهنگی و مکتبی به اسم مکتب مقاومت شکل گرفته که هر کسی در جبهه می آید یاد بگیرد که زیر بار زور نرود حتی اگر کل جهان بشود یک طرف و ما طرف دیگر.در واقع آن منطقی که امام علی (ع) داشتند و می‌گفتند زره‌اش پشت نداشت یعنی هیچ وقت پشت به دشمن نمی‌کرد .

وی اظهار کرد: شما دانش آموزان که به شلمچه می‌آیید 3 تامطلب و بازتاب را می بینیدوپی می بریدکه چرا اینها مقدس شدپیروزی یک کشور تنها، مظلوم، بدون اسلحه ودرحال تحریم درکل قدرتهای جهانی یعنی پیروزی جنودالهی برآنچه که شیاطین دردنیا است .

کشکولی به دومین بازتاب جبهه اشاره کرد و گفت: درمحلی که جوانان را تربیت می کرده و حالا هم تربیت می کند حتی شما و خود من هم که در اینجا می آییم ارتقا پیدا می کنیم و ازحیث تربیتی و محلی است که همه ما تربیت می شویم  انشاالله جوانی بشوید هم تراز دین و قرآن جوانی که همه فضائل دین در او جمع می شود .

وی افزود: بازتاب سوم این است که همه باید گفتمان و خودباروری را یاد بگیریم ودر همه عرصه هایی که با ظالمین مواجهه می شویم نصرت خدا را باور کنیم.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید