پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1032

شیعه یعنی استخوان و یک پلاک/ سالها مظلوم ماندن زیرخاک

نسيم دل انگيز عطر شهداي گمنام در معمولان پيچيد

بالاگريوه-پیکر پاک دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه این بخش و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آحاد مردم تشییع شد.

بالاگريوه-همزمان با سالگرد شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس صبح روز جمعه31مرداد ماه در بخش معمولان شهرستان پلدختر و با حضور نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بخش معمولان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران  و آحاد مردم برگزار شد.

 

عكس ها / ديدبان لر

به گزارش بالاگریوه پیکرپاک این دو شهید گمنام دفاع مقدس ازساعت 8 صبح جمعه بر روی دستان مردم و مسئولان از حوزه مقاومت غدیر معمولان به سوی تپه شهدای گمنام این شهر که با اقدام شهرداری معمولان در مدت یک هفته آماده شده بود تشییع و تدفین شد.

همچنین پیکرهای پاک شهدای گمنام عصرپنجشنبه30مردادبااستقبال مردم معمولان وروستاهای اطراف در ورودی شهر وارد این شهر شدند و مردم شهید پرور این شهربرنامه «شب وداع باشهدا،دعای کمیل را درحوزه مقاومت غدیر» برگزارکردند.

مردم قدرشناس منطقه معمولان که هفته ها و روزهای قبل خود را برای استقبال از اين دو شهید گمنام 19و20ساله آماده می کردند صبح جمعه پس از قرائت دعای ندبه پيكرهاي مطهراين دو شهيد گمنام را بر روی دستان خود تشییع و در تپه شهداي گمنام به خاك سپردند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم با زمزمه های"ای اهل حرم میر و علمدار نیامد علمدار نیامد" و "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست "برادامه راه شهدا وحمایت ازولایت فقیه تاکید کردند.

امام جمعه معمولان در این مراسم با تقدیر از حضور مردم در مراسمات استقبال و تشییع شهدای گمنام افزود : از پیگیریهای مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص مدیرکل حفظ آثار که معمولان در بین500 شهر متقاضی تدفین شهدای گمنام، امروز میزبان دو شهید گمنام 19و20ساله است تقدیر و تشکر می کنیم.

 

حجت الا سلام عابدینی اظهارداشت:می طلبدمسئولان ومردم به دنبال احداث بارگاه شهدای گمنام درتپه شهدای معمولان باشند.

وی افزود:ازخداوندمیخواهیم که توفیق ادامه راه شهدارابه ماعنايت فرمايدتابتوانیم باتبعیت ازمقام معظم رهبری ازاین آب وخاک دفاع کنیم.

خطيب جمعه معمولان جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار، افتخار، عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا در دوران دفاع مقدس است.

عابدینی خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای این منطقه شهیدپرور و ولایتمدار است ومردم امروزباتشییع باشکوه پیکرشهدایکباردیگرباآرمان های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

فضل الله رشنو از شهروندان معمولان که از احساس خود در مورد شهداء میگوید: شهدا برای مایک افتخارهستند و امروز معمولان میزبان دو شهید گمنام است.

 

وی افزود: حمایت از ولایت و رهبری وظیفه هرکسی است که می خواهد راه شهدا را ادامه دهد.

تقی محمدی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه پلدختر شهر شهید و شهادت است اظهار داشت:نسيم دل انگيز عطر وجود شهدا در هر منطقه باعث خیر و برکت است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان کشورمان جان خود را برای دفاع از این آب و خاک نثار کردند و ما باید همیشه شهدا را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانیم.

جعفر همیوند از جوانان معمولان با اشاره به وظیفه نسل جوان در مقابل خون شهدا گفت: شهدا برگردن ما حق خیلی زیادی دارند و حضور در این طور مراسماتی فقط قطره ناچیزی از دریا است که امروز مردم معمولان در مراسمات استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام همت کردند.

وی افزود:امروزاگر ایران امنیت واقتدارداردمدیون خون همین شهداست ومابایدقدرشناس این خونهاباشیم وازولایت ورهبری دفاع کنیم.

همچنين خانم کبری ترابی که با چشمانی اشکبار به دنبال تابوت شهداء بود با صدای بلندگفت: خدایا به حق این شهدا، مظلومان غزه و سوریه را از چنگال این تروریست های تکفیری آزادکن.

فرماندار پلدختر نيز كه در اين مراسم حضور داشت گفت: امروز مردم معمولان اثبات کردند که همچنان پای آرمانهای انقلاب وامام (ره) ایستاده اند.

ترابي نژاداظهاراميدواري كردمردم ومسئولان راه شهدا راکه همان آرمان حضرت امام(ره) وتبعیت ازمقام معظم رهبری است ادامه دهند ودرمقابل زیاده خواهی مستکبرین بخصوص آمریکاایستادگی کنند.

گفتنی است این دوشهید 19 و 20ساله درسال 65درعملیات آفندی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • عصمتی
    • 1 مهر 1393 17:30
    • 0
    گزارشات تصویری از دوشهید گمنام درمعمولان در لینگ های زیر

    http://www.esmati67.ir/post/173
    http://www.esmati67.ir/post/172

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید